Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Dwudniowe seminaria pt. Mała szkoła - problem czy szansa?
Bieżąca sytuacja demograficzna oraz kondycja finansowa jednostek samorządu terytorialnego powodują konieczność poszukiwania takich rozwiązań, które pozwolą na obniżenie wysokich kosztów utrzymania małych szkół. Likwidacje małych szkół, będących niejednokrotnie centrami życia i integracji społeczności lokalnych, dotykają coraz większej liczby jednostek samorządu terytorialnego. Wychodząc naprzeciw decyzjom dotyczącym zmian w lokalnych systemach edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji proponuje samorządowcom uczestnictwo w dwudniowych seminariach pt. Mała szkoła – problem czy szansa?, których celem jest zaprezentowanie alternatywnych rozwiązań zmierzających do zaniechania likwidacji małych szkół.
Do udziału w przedsięwzięciach ORE zaprasza w szczególności przedstawicieli tych gmin, na terenie których prowadzone są małe szkoły zagrożone zmianą ich obecnej formuły funkcjonowania.
Podczas seminariów będą omawiane następujące zagadnienia:
1. Sytuacja oświaty na terenach wiejskich – problemy, wyzwania.
2. Matryca kalkulacyjna finansów gminnych przeznaczonych na oświatę – narzędzie analizy budżetu i partycypacji.
3. Alternatywne rozwiązania – co zrobić, aby uratować szkołę? – krok po kroku.
- Przekazanie prowadzenia szkoły (w drodze umowy) osobie prawnej – niebędącej JST lub osobie fizycznej.
- Prowadzenie działań innowacyjnych przez szkoły. Funkcja wiejskiej szkoły. Szkoła – ośrodkiem uczenia się przez całe życie. Przykłady rozwiązań stosowanych w Polsce i w innych krajach.
4. Rola partycypacji w procesie budowania relacji między JST a mieszkańcami, w kontekście przekazywania szkoły innemu organowi niż JST. Narzędzia partycypacji.
5. Rozwiązania alternatywne do likwidacji szkół – samorządowe przykłady dobrych praktyk (z gmin wiejskich
i miejsko-wiejskich).
Zaplanowano także czas na dyskusję oraz prezentację samorządowych przykładów dobrych praktyk.
Terminy seminariów:
• 26-27 stycznia 2015 r. LUBLIN, hotel Victoria, ul. Gabriela Narutowicza 58/60
• 28-29 stycznia 2015 r. RZESZÓW, hotel Prezydencki, ul. Podwisłocze 48
• 10-11 lutego 2015 r. WARSZAWA, hotel Lord, Al. Krakowska 218
• 16-17 lutego 2015 r. OLSZTYN, hotel Warmiński, ul. Kołobrzeska 1
• 18-19 lutego 2015 r. BIAŁYSTOK, hotel Podlasie, ul. 42 Pułku Piechoty 6
Organizator zapewnia uczestnikom bezpłatne zakwaterowanie oraz wyżywienie.
Seminaria organizowane są w ramach projektu systemowego Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnymi II etap.
Szczegółowe informacje nt. seminariów: www.ore.edu.pl
Data: 2015/01/15
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe