Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Ewa Dudek na seminarium "Powroty - nauka i integracja w polskim systemie edukacji"
Co pomaga, a co szkodzi uczniowi migrującemu, uznawanie dyplomów i świadectw, a także podejmowanie studiów w Polsce przez cudzoziemców - to tylko niektóre tematy jakie poruszyli uczestnicy dzisiejszego seminarium „Powroty – nauka i integracja w polskim systemie edukacji”. Wśród nich wiceminister edukacji narodowej – Ewa Dudek.
Spotkanie zorganizował Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji Za Granicą.
Seminarium miało na celu wymianę doświadczeń na temat powrotów do kraju młodych Polaków czasowo przebywających za granicą i wyzwań, jakie zjawisko to stawia przed systemem edukacji w Polsce - przede wszystkim przed nauczycielami i rodzicami.
Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą (ORPEG), jako instytucja koordynująca pracę szkół polskich w różnych krajach na całym świecie, styka się na co dzień z rosnącym oczekiwaniem wsparcia zarówno ze strony uczniów, jak i ich rodziców. Powrót do Polski z kolei konfrontuje dyrektorów szkół, nauczycieli, młodzież i ich rodziców z problemami adaptacyjnymi, kwestią uznawalności świadectw i trudnościami w planowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej, która zapewniłaby wykorzystanie nabytych kompetencji i wielojęzyczności na rynku pracy.
Podczas seminarium jego uczestnicy zajmowali się szeroko rozumianą problematyką wspierania i reintegracji w polskich szkołach oraz na studiach uczniów powracających do polskiego systemu edukacyjnego. Dyskutowali także o m.in. tzw. „odwrotnej stronie mobilności”, czyli zjawiskach, które towarzyszą wzrastającej mobilności zawodowej i edukacyjnej, wspieranej m.in. przez programy i inicjatywy Unii Europejskiej.
Celem spotkania było także zdiagnozowanie obszarów wsparcia, jakie może udzielać ORPEG z uwzględnieniem różnych perspektyw: strategicznych działań instytucji rządowych w kierunku tworzenia warunków sprzyjających powrotom, oczekiwań władz oświatowych na poziomie kuratoriów, dyrektorów szkół, przedstawicieli administracji lokalnej i nauczycieli pracujących z dziećmi rodziców migrujących oraz rozwijaniu narzędzi wsparcia psychologicznego i pedagogicznego na rzecz ucznia powracającego.
Uczestnicy seminarium zgodnie uznali, ze kluczową rolę w systemie wspierania powrotów odgrywać także będzie adekwatne przygotowanie nauczycieli pracujących z dziećmi migrującymi w kraju i za granicą oraz dostosowane do specyfiki grupy docelowej poradnictwo edukacyjne i zawodowe.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/10/23
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe