Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Jak poprawić nauczanie matematyki? - kolejne spotkanie z wykładowcami i nauczycielami
Jak zmienić nauczanie matematyki, by dobrze przygotować uczniów do najbliższego egzaminu maturalnego? – m.in. temu zagadnieniu poświęcone było drugie spotkanie minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej z wykładowcami, nauczycielami matematyki oraz przedstawicielami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
- Kłopoty uczniów mogą wynikać m.in. z luk w wiedzy oraz z nieumiejętności doprecyzowania wizji swojej przyszłości. Nie bez winy są same szkoły. Zdarza się, że np. w technikach nauczyciele teorii nie nadążają za matematycznymi wymaganiami instruktorów praktyk zawodowych – powiedziała w trakcie spotkania Joanna Kluzik-Rostkowska.
Dr Marcin Smolik - dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej poinformował o realizacji dwóch filarów działań w tym zakresie. Pierwszym jest seria konferencji dla nauczycieli matematyki szkół ponadgimnazjalnych. Drugi filar to wykłady o metodach nauczania matematyki i informacje o sposobach oceny nowej matury.
Na wiodącą rolę uzupełniania kompetencji nauczycieli matematyki zwrócił uwagę dr hab. Michał Federowicz - dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.
Profesor Wojciech Guzicki z Uniwersytetu Warszawskiego również podkreślał konieczność dobrego przygotowania nauczycieli matematyki. Jego zdaniem obserwowane braki w tej grupie zawodowej można podzielić na trzy grupy: braki teoretyczne, brak umiejętności rozwiązywania zadań, braki dydaktyczne (np. nieumiejętność uczenia dowodzenia twierdzeń).
- Nauczyciele matematyki muszą mieć chęć do stałego uzupełniania wiedzy – podkreśliła minister edukacji narodowej. - Ważne jest też nastawienie rodziców, którzy powinni mieć świadomość, że dobre wykształcenie dziecka nie jest możliwe bez opanowania przez ucznia rzetelnej wiedzy matematycznej - dodała.
Zdaniem szefowej MEN dużą rolę w poprawie poziomu nauczania matematyki będą też miały uruchamiane stopniowo tzw. szkoły ćwiczeń. - W każdym województwie zostanie wybrana szkoła, która odnosi sukcesy w nauczaniu matematyki. W tej szkole odbywać się będą staże dla przyszłych nauczycieli tego przedmiotu – zapowiedziała minister. - Poprawa poziomu nauczania matematyki będzie mogła być finansowana z funduszy z kolejnej unijnej perspektywy finansowej - dodała.
Ponadto, uczestnicy spotkania podkreślali konieczność zachowania ciągłości spotkań na temat zmiany sposobu nauczania matematyki. Rozmawiali także o interesujących inicjatywach lokalnych związanych z tym zagadnieniem, m.in. o e-pogotowiu matematycznym, prowadzonym (i już zakończonym) przez Politechnikę Łódzką. W jego ramach matematycy - na internetowym czacie - pomagali uczniom chcącym rzetelnie przygotować się do lekcji.
Dzisiejsze spotkanie było kolejnym z serii organizowanych przez MEN spotkań poświęconych nauczaniu matematyki (poprzednie odbyło się 24 września).
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/10/16
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe