Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Jak poprawić nauczanie matemtyki? spotkanie w Ministerstwie Edukacji Narodowej
Co zrobić, aby nauczanie matematyki było skuteczniejsze oraz aby nasi uczniowie odnosili w tym zakresie sukcesy – o tym dyskutowali uczestnicy dzisiejszego spotkania, które odbyło się w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Z naukowcami, przedstawicielami systemu egzaminacyjnego oraz organizacji pozarządowych rozmawiały Joanna Berdzik oraz Ewa Dudek - wiceministrowie edukacji narodowej.
W dyskusji wzięli udział m.in.: przedstawiciele uczelni technicznych, stowarzyszeń matematycznych, realizatorzy projektów wspierających uczniów zdolnych, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Instytutu Badań Edukacyjnych.
- To spotkanie to początek cyklu dyskusji, którego celem jest wypracowanie lepszego modelu nauczania matematyki w polskich szkołach – powiedziała Joanna Berdzik.
Celem spotkania były:
• wymiana doświadczeń na temat realizowanych przez uczelnie i stowarzyszenia działań, których celem jest zmiana sposobu nauczania matematyki;
• zainicjowanie współpracy na rzecz wsparcia nauczycieli w przygotowaniach do matury w 2015 r.;
• budowanie sieci współpracy na rzecz jakości nauczania matematyki.
- Matematyka jest tym przedmiotem, przy pomocy którego można nauczyć młodego człowieka myślenia już od pierwszej klasy szkoły podstawowej – podkreślił prof. Janusz Rachoń z Politechniki Gdańskiej.
Rektor Politechniki Wrocławskiej prof. Tadeusz Więckowski dodał: - Przyszedł czas, byśmy na poważnie porozmawiali o matematyce, bo bez dobrego poziomu nauczania matematycznego, my jako uczelnie techniczne nie istniejemy.
Uczestnicy spotkania z zainteresowaniem słuchali m.in. o współpracy Politechniki Wrocławskiej ze szkołami i o działaniach na rzecz kształcenia nauczycieli matematyki, organizowanych przez Politechnikę Gdańską.
Wiceminister Joanna Berdzik poinformowała, że priorytetem dla resortu w tym roku są przede wszystkim działania skierowane do klas maturalnych. Marcin Smolik - dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej przedstawił zebranym ich plan. Długofalowe działania dotyczyć miałyby nauczania matematyki już na etapie wczesnoszkolnym. – Już tam pojawia się problem - przyznali uczestnicy dyskusji.
- Zastanówcie się Państwo, jak warto się włączyć, na co zwrócić nam uwagę, jakie macie Państwo możliwości, by zaangażować się w te działania - mówiła Joanna Berdzik. - Chcemy, by powstała mapa działań matematycznych, byśmy mieli jasność, co się gdzie dzieje w matematyce.
Kolejne spotkanie odbędzie się w połowie października.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/09/24
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe