Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Jak poprawić nauczanie matemtyki? spotkanie w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Co zrobić, aby nauczanie matematyki było skuteczniejsze oraz aby nasi uczniowie odnosili w tym zakresie sukcesy – o tym dyskutowali uczestnicy dzisiejszego spotkania, które odbyło się w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Z naukowcami, przedstawicielami systemu egzaminacyjnego oraz organizacji pozarządowych rozmawiały Joanna Berdzik oraz Ewa Dudek - wiceministrowie edukacji narodowej.

W dyskusji wzięli udział m.in.: przedstawiciele uczelni technicznych, stowarzyszeń matematycznych, realizatorzy projektów wspierających uczniów zdolnych, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Instytutu Badań Edukacyjnych.

- To spotkanie to początek cyklu dyskusji, którego celem jest wypracowanie lepszego modelu nauczania matematyki w polskich szkołach – powiedziała Joanna Berdzik.

Celem spotkania były:
• wymiana doświadczeń na temat realizowanych przez uczelnie i stowarzyszenia działań, których celem jest zmiana sposobu nauczania matematyki;
• zainicjowanie współpracy na rzecz wsparcia nauczycieli w przygotowaniach do matury w 2015 r.;
• budowanie sieci współpracy na rzecz jakości nauczania matematyki.

- Matematyka jest tym przedmiotem, przy pomocy którego można nauczyć młodego człowieka myślenia już od pierwszej klasy szkoły podstawowej – podkreślił prof. Janusz Rachoń z Politechniki Gdańskiej.

Rektor Politechniki Wrocławskiej prof. Tadeusz Więckowski dodał: - Przyszedł czas, byśmy na poważnie porozmawiali o matematyce, bo bez dobrego poziomu nauczania matematycznego, my jako uczelnie techniczne nie istniejemy.

Uczestnicy spotkania z zainteresowaniem słuchali m.in. o współpracy Politechniki Wrocławskiej ze szkołami i o działaniach na rzecz kształcenia nauczycieli matematyki, organizowanych przez Politechnikę Gdańską.

Wiceminister Joanna Berdzik poinformowała, że priorytetem dla resortu w tym roku są przede wszystkim działania skierowane do klas maturalnych. Marcin Smolik - dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej przedstawił zebranym ich plan. Długofalowe działania dotyczyć miałyby nauczania matematyki już na etapie wczesnoszkolnym. – Już tam pojawia się problem - przyznali uczestnicy dyskusji.

- Zastanówcie się Państwo, jak warto się włączyć, na co zwrócić nam uwagę, jakie macie Państwo możliwości, by zaangażować się w te działania - mówiła Joanna Berdzik. - Chcemy, by powstała mapa działań matematycznych, byśmy mieli jasność, co się gdzie dzieje w matematyce.
Kolejne spotkanie odbędzie się w połowie października.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej 

Data: 2014/09/24

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2025 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT