Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Jak uczą się SORE? - relacja z letniej akademii
W uroczystym zakończeniu kursu wzięła dzisiaj udział Joanna Berdzik - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
- Jestem przekonana, że Wasze działania, wspólnie z działaniami innych placówek wspomagania, przyczynią się do kolejnych sukcesów edukacyjnych naszych uczniów. Szkoły potrzebują wsparcia takich osób jak wy – powiedziała uczestnikom kursu wiceminister edukacji. - Letnia Akademia SORE to ważne wydarzenie w dyskusji o szkole i uczeniu się - dodała.
SORE to zewnętrzny konsultant, który wspomaga dyrektora i radę pedagogiczną w planowaniu i wdrażaniu zmian służących rozwojowi szkoły. Letnia Akademia SORE to kurs umiejętności trenerskich, wspierający SORE w realizowanych zadaniach. Pomysł na Letnią Akademię zaproponowali sami SORE. Pracując z radami pedagogicznymi dostrzegli potrzebę rozwijania kompetencji związanych z pracą z osobami dorosłymi, zarządzania zespołem, motywowania i tworzenia środowiska sprzyjającego procesom rozwojowym, a także umiejętności planowania, realizowania i podsumowywania prowadzonych działań.
Współpraca między SORE a radą pedagogiczną jest bowiem kluczowa dla powodzenia działań rozwojowych w szkołach objętych wspomaganiem, a ich efekt zależy w dużej mierze od otwartości dialogu oraz atmosfery towarzyszącej temu procesowi.
Spotkanie rozpoczął wykład przygotowany przez dr Marka Kaczmarzyka z Uniwersytetu Śląskiego pt. „Neurodydaktyka, czyli o uczeniu się uczniów”. Prezentacja stała się impulsem do zajęć warsztatowych, w czasie których uczestnicy analizowali sposoby uczenia i nauczania, pod kątem doskonalenia nauczycieli i rozwoju pracy szkoły.
W programie szkolenia znalazły się również m.in. spotkania w grupach dyskusyjnych.
Letnia Akademia SORE – album dokumentujący przebieg szkolenia
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/07/04
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe