Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Joanna Berdzik na otwarciu konferencji „Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji? Jak zbudować dobrą szkołę?”
Podsekretarz stanu Joanna Berdzik otworzyła 28 marca w Zakopanem piątą konferencję, podsumowującą projekt nadzoru pedagogicznego pt. „Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji? Jak zbudować dobrą szkołę?”.
Wiceminister edukacji wskazała na osiągnięcia i pozytywne zmiany wynikające z realizacji projektów. Mówiła także o jakościowych zmianach w szkołach (powszechny dostęp do darmowych podręczników, sześciolatki w szkole), osiągnięciach uczniów (wyniki PISA) i wskazywała na wiele obszarów możliwych zmian i wyzwań, przed którymi stoją szkoły. – Nasi uczniowie osiągają bardzo dobre wyniki na egzaminach, ale ciągle wielu z nich nie jest szczęśliwych w szkole – mówiła Joanna Berdzik. Wyraziła uznanie i podziękowania dla całego zespołu projektowego kierowanego przez dr hab. Grzegorza Mazurkiewicza.
Działania w projekcie (podstawowe szkolenia dla wizytatorów, konferencje regionalne, konferencje upowszechniające wykorzystanie danych przekazanych w raportach z ewaluacji zewnętrznej, szkolenia dla dyrektorów, nauczycieli badaczy, nauczycielek badaczek, całych rad pedagogicznych) przedstawiły koordynatorki projektu nadzoru pedagogicznego: Anna Gocłowska (Ośrodek Rozwoju Edukacji) i Agnieszka Borek (Era Ewaluacji) oraz Anna Kostrubała-Brak, Laura Rabiej i Hanna Gamza, koordynujące pracę zespołu projektowego UJ.
Projekt podsumował prorektor Uniwersytetu Jagiellońskiego prof. Stanisław Kistryn.
Tysiące osób przeszkolonych w ramach projektu to szansa na utrwalenie modelu uczenia się ludzi i organizacji w oparciu o dane – te zewnętrzne i wewnętrzne – taki nakreślony został obraz działań i szkoleń w ramach projektu.
Wykłady inauguracyjne wygłosili:
Mikael Risku: ”Dobra szkoła: fińskie podejście do przyszłości”
Dr. hab. Grzegorz Mazurkiewicz: ”Dobra szkoła. Uwarunkowania i mechanizmy”
Tegoroczna konferencja, trwająca do 31 marca przebiega pod hasłem „Jak zbudować dobrą szkołę”. Podczas konferencji uczestnicy zajmować się będą pomysłami, planami i przykładami dobrych praktyk pokazującymi konkretne rozwiązania stosowane dla kreowania i zmiany szkolnej rzeczywistości. W rozważaniach za każdym razem wychodzić będą od koncepcji dobrej szkoły widocznej w wymaganiach państwa wobec szkół i placówek.
Data: 2015/03/28
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe