Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Konferencja „Fundusze europejskie na edukację w latach 2014-2020. Nauczanie przedmiotów przyrodniczych."
Do współpracy przy organizacji konferencji ministerstwo zaprosiło Centrum Nauki Kopernik oraz Instytut Badań Edukacyjnych, którzy odpowiedzialni są za opracowanie kompleksowych rekomendacji dotyczących wyposażenia szkolnych pracowni przyrodniczych, modelu szkoleń nauczycieli i zmian w organizacji pracy szkoły.
Głównym celem spotkania było pokazanie przedstawicielom samorządów i instytucji oświatowych, jak ważne w edukacji przyrodniczej jest stosowanie metody badawczej.
Prelegenci - przedstawiciele środowiska naukowego, nauczycielskiego i samorządowego dyskutowali o możliwościach i wyzwaniach w zakresie podnoszenia jakości edukacji przyrodniczej w Polsce.
Oczekiwana zmiana sposobu nauczania i uczenia się przedmiotów przyrodniczych nie ogranicza się tylko do doposażenia szkolnych pracowni w nowoczesne sprzęty i materiały. Ważna jest zmiana metod pracy nauczyciela z uczniem, rozwijanie i doskonalenie kompetencji pracowników placówek edukacyjnych, odpowiednie dostosowanie organizacji pracy szkoły oraz fundusze.
Przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej zaprezentowali uczestnikom konferencji możliwości wydatkowania środków unijnych na wyposażenie szkolnych pracowni przyrodniczych w perspektywie finansowej 2014-2020.
Nowa perspektywa finansowa na lata 2014-2020 otwiera nowe możliwości rozwoju. Szkoły będą miały szansę wykorzystania funduszy unijnych pod warunkiem, że samorządy zaplanują w tej perspektywie odpowiednie środki na edukację w swoim regionie.
Centrum Nauki Kopernik zaprosiło gości konferencji do eksperymentowania w laboratoriach oraz w Teatrze Wysokich Napięć. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem metody badawczej - nauczania przez odkrywanie, tak aby każdy uczestnik konferencji mógł się przekonać, że taki sposób uczenia się przedmiotów przyrodniczych jest zarówno efektowny jak i skuteczny.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/07/10
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe