Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Konferencja "Kompetencje interkulturowe w edukacji językowej" z udziałem przedstawicieli MEN
O kompetencjach interkulturowych w edukacji językowej dyskutują dziś (23 września) w warszawskim BUW-ie krajowi i zagraniczni eksperci odpowiedzialni za kształtowanie polityki językowej, naukowcy, nauczyciele języków obcych, studenci kierunków filologicznych oraz przedstawiciele organów prowadzących szkoły. Spotkanie wprowadzające do tegorocznych obchodów Europejskiego Dnia Języków zorganizowała Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce, European Union of National Institute of Culture (EUNIC) oraz Uniwersytetem Warszawski, we współpracy z Europejskim Centrum Języków Nowożytnych Rady Europy, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji (ORE) oraz Biurem Edukacji m. st. Warszawy.
Celem konferencji jest pokazanie, że kompetencje interkulturowe to rodzaj busoli, która nie tylko istotnie usprawnia komunikację w wielojęzycznych i wielokulturowych społeczeństwach, ale także ułatwia złożone procesy integracyjne w Europie.
Rozwój tych kompetencji – o czym będą przekonywać prelegenci sesji tematycznych – nie odbywa się jednak samoczynnie, w trakcie poznawania języka obcego. Przed nauczycielem stoi wyzwanie wprowadzania ucznia w skomplikowane zagadnienia interkulturowe, które obejmują ciągłą konieczność wychodzenia poza rodzimą perspektywę kulturową, poznawania tej „innej” i ponownego powracania do własnej –ale z szerszą świadomością i bogatszą wrażliwością.
Podczas konferencji przedstawiony zostanie m.in. projekt Europejskiego Centrum Języków Nowożytnych Rady Europy w Grazu FREPA (System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur na rzecz rozwijania kompetencji językowych i międzykulturowych) Na przykładzie materiałów dydaktycznych i zajęć w klasie zostaną zaprezentowane również korzyści wynikające z jego wykorzystania.
Data: 2014/09/23
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe