Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Konsultacje trzeciej części "Naszego Elementarza" zakończone
45.700 – to liczba osób, które w trakcie konsultacji społecznych trzeciej części „Naszego elementarza" obejrzało przedostatnią odsłonę darmowego podręcznika dla pierwszoklasistów. Każdy zainteresowany mógł przesłać swoją opinię w dniach 7-20 sierpnia. 143 osoby zdecydowały podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami.
Konsultacje zostały już zamknięte. Decyzją autorek wiele z przesłanych opinii – które są obecnie analizowane - zostanie uwzględnionych w ostatecznej wersji książki.
Już teraz jednak wiemy, że dla autorek szczególnie cenne są uwagi, które pozwalają usunąć drobne błędy i wprowadzić korekty. W tym obszarze pojawiły się np. sugestie, co do zmiany zdjęcia, użycia innego sformułowania w zdaniu, czy przeredagowania treści polecenia.
Do takich należą m.in. uwaga, że ptak wilga na zdjęciu jest innego gatunku, niż te występujące w Polsce; godziny lepiej byłoby pokazywać na zegarze tradycyjnym, a nie elektronicznym; przy okazji obrazka jaskółek siedzących na drucie elektrycznym można by uczulić dzieci na niebezpieczeństwo dotykania elektryczności; na obrazku dziecko stoi bez opieki obok konia, itp.
Duża część opinii, które wpłynęły do MEN w trakcie konsultacji, to kolejna petycja środowisk związanych z ochroną praw zwierząt. Autorzy podręcznika podkreślają jednak, że ich intencją jest promowanie podobnych postaw, uwrażliwiających dzieci na zwierzęta i naturę – temu ma służyć m.in. pokazywanie kącika przyrodniczo-badawczego w sali lekcyjnej, zapoznawanie z różnymi gatunkami zwierząt, zarówno tych, które żyją w otoczeniu człowieka, jak również w ich naturalnym środowisku.
Część maili stanowiły też pytania: o dystrybucję podręcznika, jego wymiary, dostępność w księgarniach, czy też termin publikacji ostatniej części.
Warto wspomnieć, że trzecia część podręcznika, adekwatnie do rozwijających się możliwości ucznia, jest „dojrzalsza" od poprzednich – pojawiają się tu dłuższe utwory literackie czy wiersze. Znajdziemy tu np. tak znanych autorów jak Wanda Chotomska. W wersji multimedialnej będą dostępne z kolei utwory audio w interpretacjach znanych polskich artystów. Poza tymi „nowościami" podręcznik konsekwentnie bazuje na znanych już z wcześniejszych części bohaterach i na swoim stylu graficznym.
Ostatnia - czwarta część elementarza zostanie opublikowana jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/08/21
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe