Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Minister edukacji na Festiwalu Zawodów i w Konarach
„Miejsce doradztwa zawodowego w systemie edukacji – nowa perspektywa finansowa” – to konferencja, w której w piątek w Krakowie wzięła udział Joanna Kluzik-Rostkowska. Minister edukacji spotkała się także z uczniami i nauczycielami Szkoły Podstawowej w Konarach.
– Chwalę się Małopolską wszędzie. To tutaj wykonano fantastyczną pracę, jeśli chodzi o szkolnictwo zawodowe. Inni dopiero zaczynają to, co u was od dawna funkcjonuje – powiedziała szefowa MEN.
Konferencja „Miejsce doradztwa zawodowego w systemie edukacji – nowa perspektywa finansowa” odbyła się w trakcie trwających Targów Edukacyjnych – Festiwal Zawodów w Małopolsce (26-28 marca).
– Trwa Rok Szkoły Zawodowców. Zaplanowaliśmy na ten czas wiele zadań. Wśród nich – rozwój doradztwa zawodowego na poziomie gimnazjum. Podjęliśmy już w tym zakresie konkretne działania – powiedziała Joanna Kluzik-Rostkowska. – Szkolnictwo zawodowe musi współpracować z rynkiem pracy – dodała minister.
Szefowa MEN przypomniała, że od października 2014 r. trwa przygotowanie doradców, którzy będą wspierać uczniów w planowaniu ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Szkolenia potrwają do końca czerwca 2015 r. Docelowo zostanie nimi objętych 18 tysięcy nauczycieli zatrudnionych w gimnazjach (po 3 osoby z każdego gimnazjum). W szkoleniu biorą udział również dyrektorzy szkół.
Ponadto, w grudnia 2014 r. został opublikowany poradnik „Doradztwo edukacyjno-zawodowe. Przykładowe rozwiązania”, który przekazano bezpłatnie do wszystkich gimnazjów w kraju. W poradniku zostały zaprezentowane dobre praktyki realizacji doradztwa zawodowego w szkołach oraz omówiono dostępne narzędzi do diagnozy predyspozycji zawodowych uczniów.
– Krakowski Festiwal Zawodów przeszedł moje najśmielsze oczekiwanie. 10 tysięcy młodych ludzi, tylko jednego dnia Targów, to najlepszy dowód na to, że gimnazjaliści poważnie myślą o szkołach zawodowych – powiedziała Joanna Kluzik-Rostkowska.
Tegoroczna edycja Targów Edukacyjnych – Festiwal Zawodów w Małopolsce potrwa do jutra (sobota, 28 marca). Od 26 marca, przez trzy dni, około 200 wystawców z Polski i zagranicy prezentuje swoją ofertę edukacyjną, a także możliwości zdobywania szlifów zawodowych przez gimnazjalistów, licealistów, a nawet studentów (praktyki, staże, praca). Organizatorem Targów jest Województwo Małopolskie.
W trakcie wizyty w Małopolsce minister edukacji narodowej spotkała się także z nauczycielami, pracownikami, uczniami i rodzicami Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Konarach (gmina Mogilany).
To niepowtarzalna szkoła. Jako jedyna w Polsce pracuje w oparciu o autorski program Wielointeligentnej edukacji, zbudowanej na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, profesora neuropsychologii Harvard University.
Szkoła od dnia 1 września 2012 r. pracuje w oparciu o koncepcję Wielointeligentnej edukacji dla dziecka, stworzonej przez dr Aldonę Kopik oraz mgr Monikę Zatorską, jako odpowiedź na potrzeby zmian w edukacji w Polsce.
Koncepcja opiera się na pięciu filarach: teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, szeroko rozumianej diagnozie, czyli rozpoznawaniu możliwości dziecka, indywidualizacji pracy z dzieckiem, tworzeniu środowiska edukacyjnego – tzw. Krain Zabaw i Ośrodków Zainteresowań, w których dziecko odkrywa świat, poznaje i zaczyna rozumieć własne uczenie się oraz dialogu wszystkich podmiotów procesu edukacyjnego, czyli rodziców, dzieci, nauczycieli, środowiska lokalnego.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/03/27
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe