Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Minister edukacji na konferencji podsumowującej projekt "Innowacyjna technika"

Znaczenie nowoczesnych technologii i historii techniki w nauczaniu – to główne tematy dzisiejszej konferencji podsumowującej projekt „Innowacyjna technika – programy zajęć technicznych dla gimnazjalistów". W spotkaniu wzięła udział minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.

Celem, uruchomionego przez Naczelną Organizację Techniczną (NOT), projektu jest wykreowanie dla gimnazjów pięciu nowych programów zajęć technicznych o wysokim nasyceniu współczesną techniką. Podsumowany dzisiaj projekt rozpoczął się jesienią 2012 r.
W inicjatywie wzięły udział gimnazja z Warszawy, Łodzi, Białegostoku, Gliwic i Radomia. W sumie 19 szkół.

- Wielu gimnazjalistów i ich rodziców zastanawia się: jeśli nie liceum to co? I o ile mają rozeznanie, jeśli chodzi o licea ogólnokształcące w swojej okolicy, to zdecydowana większość rodziców i gimnazjalistów nie ma pojęcia, jakie szkoły zawodowe czy technika działają w ich pobliżu i jakiej są jakości. Musimy to zmienić. Czas na odbudowę szkolnictwa zawodowego – powiedziała minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska. Przypomniała jednocześnie, że trwający rok szkolny ogłosiła „Rokiem Szkoły Zawodowców".

- Jeżeli chcemy mówić o nowoczesnym szkolnictwie zawodowym, musimy doprowadzić do sytuacji, w której technika będą dawały dwa w jednym: wykształcenie ogólne na wysokim poziomie i zawód. Musimy zrobić wszystko, aby technika nie były szkołami drugiej kategorii – dodała szefowa MEN.

Każdy program, który powstał w ramach projektu „Innowacyjna technika – programy zajęć technicznych dla gimnazjalistów" skoncentrowany jest wokół takiej osi tematycznej, z którą uczniowie mają do czynienia na co dzień, a która równocześnie pozwala włączyć aktualne - z punktu widzenia postępu technicznego i znajdujące zastosowanie w praktyce (w otoczeniu ucznia) - treści.

5 osi tematycznych modułowych programów zajęć technicznych:

  • Technika Domowa - zagadnienia: instrukcje, bezpieczeństwo użytkowania sprzętu technicznego, oszczędność prądu, ciepła i wody w domach i szkołach, ergonomia, projektowanie przestrzeni i wnętrz, wykonywanie/naprawa systemów użytkowych, kreatywność działań;
  • Energia i Robotyka - zagadnienia: bezpieczeństwo i optymalizacja korzystania z energii, energia odnawialna, przetwornik energii, techniki sensorowe, inteligentne budynki, kreatywność działań ;
  • Woda - zagadnienia: systemy wykorzystania wody w najbliższym otoczeniu – elementy, planowanie, konstruowanie, konserwacja, obieg wody, oczyszczanie, kreatywność działań;
  • Konstrukcje - zagadnienia: rysunek techniczny, projektowanie, design, materiały w otoczeniu, ergonomia, kreatywność działań ;
  • Przepływ Informacji - zagadnienia: przesyłanie danych, budowa sieci, korzystanie z informacji w sieci, e-learning, platformy edukacyjne, kreatywność działań.

W trakcie dzisiejszej konferencji podsumowującej wręczono listy gratulacyjne i podziękowania nauczycielom i dyrektorom szkół biorących udział w projekcie.

Koszty związane z uczestniczeniem w projekcie pokrywane były z uzyskanego przez NOT dofinansowania (projekty POKL 3.3.4) Unii Europejskiej i budżetu państwa.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej 

Data: 2014/11/20

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2025 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT