Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Minister Edukacji Narodowej an II Śląskim Kongresie Oświaty
Kształcenie umiejętności matematycznych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej, edukacja przez zachwyt, autonomia szkoły - to tylko niektóre zagadnienia, jakie poruszyli dzisiaj uczestnicy II Śląskiego Kongresu Oświaty. Wśród nich minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.
- Na pewno zmiany muszą dotyczyć testu 6-klasisty. Dla wielu jest on przesadzony. Z naszych doświadczeń wynika, że często nie tyle uczniowie, co ich rodzice martwią się jego wynikami. A wyniki tego testu nie świadczą jeszcze o szkole. Nie możemy pozwolić sobie na nieokazanie wyników – powiedziała w trakcie Kongresu szefowa MEN. - Musimy wspólnie się zastanowić jak to zrobić, aby z tego sprawdzianu „spuścić powietrze". Poproszono mnie o nieeksperymentowanie w tym roku. Myślmy proszę, żeby w przyszłym roku zająć się tym tematem. Widzę ten problem i uważam, że niepotrzebnie jest on wygenerowany - dodała.
W trakcie spotkania Joanna Kluzik-Rostkowska przypomniała, że jednym z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015 jest podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki.
- Na poziomie edukacji wczesnoszkolnej jest problem z nauczaniem matematyki, dlatego proponujemy wsparcie dla nauczycieli - powiedziała minister edukacji. - To istotne, bo kiedy uczeń proponuje rozwiązanie nieschematyczne, nauczyciel pewny swej wiedzy będzie zachęcał do kolejnych eksperymentów, nauczyciel niepewny, nakłoni ucznia do korzystania ze schematu, w którym sam czuje się pewnie – dodała.
II Śląski Kongres Oświaty (24-25 listopada, Katowice), organizowany pod hasłem „Otwarta szkoła", jest dedykowany dyrektorom oraz wicedyrektorom przedszkoli, szkół i placówek edukacyjnych, a także nauczycielom, pedagogom i psychologom.
Uczestnicy wydarzenia mają możliwość udziału w licznych panelach dyskusyjnych, debacie oksfordzkiej „Edukacja przez zachwyt", seminariach poświęconych m.in. roli cyberprzestrzeni we współczesnej szkole, a także w warsztatach skoncentrowanych na wzbogaceniu umiejętności śląskiej kadry pedagogicznej. Kongres odbywa się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego.
Więcej o II Śląskim Kongresie Oświaty TUTAJ.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/11/24
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe