Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Minister Edukacji Narodowej w Tarnowie
Spotkanie z licealistami, prezentacja Małopolskiej Chmury Edukacyjnej, wizyta w Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej – to tylko niektóre punkty dzisiejszej wizyty Joanny Kluzik-Rostkowskiej w Tarnowie.
W trakcie odwiedzin w II LO im. Hetmana Jana Tarnowskiego minister edukacji rozmawiała z uczniami o planach na przyszłość, a także o przygotowaniach do matury. Tam też zaprezentowano jej Małopolską Chmurę Edukacyjną – projekt systemowy województwa małopolskiego.
Małopolska Chmura Edukacyjna to innowacyjna propozycja przekazywania wiedzy oraz przybliżania osiągnięć naukowych uczelni wyższych - przy wykorzystaniu technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych - uczniom w Małopolsce.
W trakcie wizyty Joanny Kluzik-Rostkowskiej połączono się z naukowcami krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej, którzy uczestniczyli w lekcji wraz z licealistami.
Głównym celem Małopolskiej Chmury Edukacyjnej jest umożliwienie współpracy wiodących uczelni Małopolski ze szkołami ponadgimnazjalnymi. Efektem tej współpracy ma być podniesienie poziomu nauczania, kształcenie uczniów w obszarach nowoczesnej gospodarki oraz rozbudzenie zainteresowania kierunkami studiów zgodnymi ze specjalizacjami regionu. Dzięki realizacji projektu powstanie innowacyjne środowisko wsparcia procesów edukacyjnych technologiami ICT bazujące na modelu chmurowym oraz wysokiej jakości komunikacji multimedialnej.
Joanna Kluzik-Rostkowska odwiedziła też dzisiaj warsztaty nauczycieli w tarnowskim Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej. To projekt nowatorskiej metody doskonalenia warsztatu nauczyciela w stosowaniu multimedialnych form nauczania.
Spotkała się także z m.in. dyrektorami szkół zawodowych w Tarnowskim Centrum Kształcenia Praktycznego.
- Osiągany przez Państwa wynik, tj. 60% gimnazjalistów wybierających szkolnictwo zawodowe jest pozytywnym zaskoczeniem. To najlepszy dowód na to, że szkolnictwo zawodowe jest tu dobrze rozwinięte – powiedziała minister na spotkaniu w Centrum Kształcenia Zawodowego. – Słyszałam o organizowanych przez Was targach zawodowych. Marzy mi się, aby to była systematyczna inicjatywa – dodała.
Joanna Kluzik-Rostkowska przypomniała, że w puli 120 milionów euro, w nowej perspektywie finansowej UE, są środki przeznaczone na doradztwo zawodowe.
- Chcemy stworzyć mapę szkół zawodowych. Po to, by gimnazjaliści wiedzieli jaki wybór szkół mają w swojej okolicy. Będziemy ściśle współpracować z ministrem gospodarki oraz ze specjalnymi strefami ekonomicznymi. Szkolnictwo zawodowe nie zawsze spotyka się z rynkiem pracy, a przecież powinno być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Mamy narzędzia. Mamy pieniądze. Chcielibyśmy, aby w większości szkół praktyki odbywały się u pracodawcy.
W Tarnowskim Centrum Kształcenia Praktycznego minister zapoznała się z realizowanym projektem „Modernizacja Kształcenia Zawodowego”, kursami zawodowymi, a także nowoczesnymi pracowniami.
W tarnowskim Pałacu Młodzieży Joanna Kluzik-Rostkowska wzięła udział w prezentacji projektu systemowego województwa małopolskiego - DiAMEnT. Jego celem jest wypracowanie i wdrożenie systemowych rozwiązań programowych i organizacyjnych służących wspieraniu rozwoju uzdolnień uczniów w zakresie kompetencji kluczowych w obszarach: twórczego myślenia (klasy 1-3 szkoły podstawowej) oraz technologii informacyjno - komunikacyjnej, języka angielskiego, przedsiębiorczości i matematyki (klasy 4-6 szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna), co w perspektywie czasowej przyczyni się do podniesienia jakości procesu kształcenia oraz zwiększenia szans na sukces w dalszej karierze edukacyjnej i do poprawy zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia.
Ostatnim punktem wizyty minister edukacji w Tarnowie była uroczystość z okazji czterech lat działalności na tym terenie Stowarzyszenia SIEMACHA.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/10/30
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe