Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Nowoczesne Technologie Cyfrowe w edukacji – konferencja z udziałem szefowej MEN
Przygotowanie wniosków i rekomendacji dotyczących szkolnictwa zawodowego i roli technologii komunikacyjnej i informacyjnej w tym procesie – to cel konferencji „Nowoczesne Technologie Cyfrowe w edukacji”. Wzięła w niej udział minister Joanna Kluzik-Rostkowska.
– Wielu nauczycieli ma dystans do nowych technologii. Boją się, że nie poradzą sobie z korzystaniem z nich. Chcemy im pomóc – powiedziała w trakcie spotkania szefowa MEN. – Szkolnictwo zawodowe to często bardzo niszowe branże, do których nadal nie ma podręczników. Jest jednak rozwiązanie. W nowej perspektywie finansowej UE zarezerwowaliśmy duże pieniądze na budowanie e-zasobów oraz wyposażanie szkół w odpowiednią infrastrukturę, z uwzględnieniem szkół zawodowych – dodała szefowa MEN.
W trakcie spotkania zaprezentowano dobre praktyki wybranych samorządów, związane z rozwojem szkolnictwa zawodowego. Dyskutowano także o m.in. planowanych – na poziomie regionalnym – inwestycjach technologicznych w szkolnictwie zawodowym.
– Istotnym elementem efektywnego szkolnictwa zawodowego jest ukierunkowanie na rozwój zainteresowań ucznia i wzmacnianie kompetencji cenionych przez przyszłych pracodawców – przyznali uczestnicy konferencji. – Do tych kompetencji zaliczyć należy m.in. znajomość innowacyjnych technologii informatycznych, umiejętność współpracy zdalnej czy też realizację wieloetapowych i złożonych projektów – dodali.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/04/23
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe