Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Olimpiady dla gimnazjalistów - rozporządzenie podpisane
Umożliwienie organizowania olimpiad dla gimnazjalistów – to główny cel podpisanego wczoraj przez minister edukacji narodowej rozporządzenia zmieniającego w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Wprowadza m.in. następujące zmiany:
• umożliwia organizowania olimpiad dla uczniów gimnazjów;
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad nie przewidywało organizowania olimpiad dla uczniów gimnazjów. W olimpiadach organizowanych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych mogli uczestniczyć – za zgodą komitetów okręgowych – laureaci konkursów, rekomendowani przez komisje konkursowe oraz uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów, zasadniczych szkół zawodowych i szkół zasadniczych – realizujący indywidualny program lub tok nauki, rekomendowani przez szkołę.
Koniecznym było zatem, w procesie rozwijania uzdolnień uczniów, wprowadzenie rozwiązania, które stworzy podstawę prawną dla organizowania olimpiad gimnazjalnych.
Konkursy, olimpiady i turnieje służą odkrywaniu i rozwijaniu uzdolnień uczniów, pobudzaniu twórczego myślenia, wspomaganiu zdolności stosowania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu, a także lepszemu przygotowaniu uczniów do nauki w szkołach na kolejnym etapie edukacyjnym lub do wykonywania zawodu.
• dostosowuje przepisy w zakresie typów szkół ponadgimnazjalnych określonych w art. 9 ust. 1 pkt 3 tej ustawy (§ 7 ust. 1, § 9 ust. 2 i § 10 ust. 1 zmienianego rozporządzenia);
• dostosowuje przepisy w zakresie organizatorów olimpiad do ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki;
Zmieniane rozporządzenie wymienia „placówki naukowe”, które nie występują w obowiązującym stanie prawnym - zostały one zastąpione przez jednostki naukowe czyli podmioty, które prowadzą w sposób ciągły badania naukowe lub prace rozwojowe.
• dokonuje uszczegółowienia przepisów dotyczących treści regulaminu olimpiady poprzez wskazanie, iż zawiera on warunki organizacji zawodów poszczególnych stopni z uwzględnieniem potrzeb i możliwości uczniów niepełnosprawnych, zakres wiedzy i umiejętności wymaganych na poszczególnych stopniach zawodów oraz wykaz literatury obowiązującej uczestników na poszczególnych stopniach zawodów, a także tryb odwoływania się uczestników od oceny prac na poszczególnych stopniach zawodów.
Głównym celem rozporządzenia zmieniającego jest umożliwienie szerokiej grupie młodzieży uzdolnionej, będącej uczniami gimnazjów, uczestnictwa w olimpiadach o zasięgu ogólnopolskim, a zakończenie prac legislacyjnych umożliwi ogłoszenie konkursu na realizację olimpiad dla gimnazjalistów.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/09/25
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe