Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
"Pokazać-przekazać" - konferencja z udziałem Minister Edukacji Narodowej
Spotkanie zostało zorganizowane w ramach projektu „Opracowanie i pilotaż aktywnych metod pracy nauczyciela z uczniem opartych na metodzie badawczej”, odbyło się w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.
Uczestnicy konferencji - w trakcie dyskusji, paneli dyskusyjnych i warsztatów - starali się wyjść poza schemat tradycyjnego modelu edukacji. Wszystko po to, by zainspirować do poszukiwania i stosowania metod angażujących uczniów, pobudzających ciekawość, motywację i zapał do nauki.
- Nie mam żadnych wątpliwości, że eksperymentowanie jest taką częścią edukacji XXI wieku, która powinna mieć miejsce w każdej szkole – mówiła minister edukacji narodowej. - To ważny element edukacji. Dzięki niemu łatwiej się uczyć, łatwiej zapamiętywać. To również doskonały pretekst do tego, aby wyciągnąć nauczyciela spod tablicy i zaangażować go do przeprowadzania doświadczeń - dodała.
Nauczyciele, dyrektorzy szkół, doradcy metodyczni, pracownicy oświaty oraz przedstawiciele organizacji i instytucji działających na rzecz edukacji – czyli goście konferencji – dyskutowali też o miejscu nowoczesnych technologii w procesie uczenia i korzystania z wiedzy, o interdyscyplinarności w nauczaniu oraz o wyzwaniach stojących przed współczesnymi pedagogami i ewolucji roli nauczyciela, jako osoby wspierającej w rozwiązywaniu problemów i poszukiwaniu odpowiedzi na pytania dotyczące otaczającego nas świata.
- Chciałabym, aby szybko udało się wyposażyć pracownie i znaleźć entuzjastów takich rozwiązań wśród nauczycieli – powiedziała Joanna Kluzik-Rostkowska.
Konferencja potrwa do jutra (23 sierpnia 2014 r.). Jej specjalnym gościem jest amerykański naukowiec i nauczyciel w szkole średniej, pasjonat zmieniający sposób myślenia o nauczaniu i uczeniu się – Tyler de Witt.
W latach 2007-2014 Ministerstwo Edukacji Narodowej przeznaczyło środki unijne na przeprowadzenie badań i analizę sytuacji w polskim szkolnictwie oraz przygotowanie rekomendacji dotyczących wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad i organizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych dla wszystkich etapów edukacji.
Wytyczne/rekomendacje dla III i IV etapu edukacji opracował Instytut Badań Edukacyjnych, natomiast rekomendacje dla szkół podstawowych będą wypracowane w ramach projektu systemowego, realizowanego przez Centrum Nauki Kopernik do 2015 roku.
Perspektywa finansowa na lata 2014-2020 otwiera nowe możliwości rozwoju. W Umowie Partnerstwa na lata 2014-2020 w 10. celu tematycznym, który brzmi: Inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności i uczenia się przez całe życie zawarto: wyposażenie lub doposażenie w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne pracowni, zwłaszcza matematycznych i przyrodniczych. Realizacja tego celu będzie możliwa, gdy samorządy zaplanują odpowiednie środki w ramach regionalnych programów operacyjnych. Ministerstwo Edukacji Narodowej zorganizowało w lipcu tego roku konferencję dla przedstawicieli samorządów, na której zaprezentowano ww. dokumenty zawierające wskazania, na jakie działania powinny zostać zaplanowane środki w ramach regionalnych programów operacyjnych w perspektywie finansowej 2014-2020, do jakich standardów nauczania przedmiotów przyrodniczych należy dążyć.
Oczekiwana zmiana sposobu nauczania i uczenia się przedmiotów przyrodniczych nie ogranicza się tylko do doposażenia szkolnych pracowni w nowoczesne sprzęty i materiały. Wiąże się ze zmianą metod pracy nauczyciela z uczniem, rozwijania i doskonalenia kompetencji pracowników placówek edukacyjnych, odpowiedniego dostosowania organizacji pracy szkoły oraz funduszami, dzięki którym wdrożenie rekomendacji będzie miało szansę zakończyć się sukcesem.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/08/22
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe