Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Rekrutacja na studia od roku 2015/2016 w kontekście zmian w systemie oświaty - konferencja z udziałem Ministra Edukacji

- Jestem zainteresowana waszą opinią, jaki jest poziom wiedzy uczniów, którzy przychodzą studiować. Chcę znać wasze oczekiwania wobec uczniów, zależy mi na współpracy ze środowiskiem szkolnictwa wyższego. Czekam na rekomendacje – powiedziała minister Kluzik-Rostkowska dzisiaj (3 grudnia) podczas swojego wystąpienia na konferencji poświęconej rekrutacji na studia w kontekście zmian w systemie oświaty.

Organizatorem konferencji był Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha, jednostka międzyuczelniana Politechniki Warszawskiej, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Szkoły głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W obradach udział wzięli też przedstawiciele władz uczelni akademickich zajmujących się sprawami rekrutacji kandydatów na studia.

Zaproszeni goście i prelegenci dyskutowali o wyzwaniach przed jakimi stoją szkoły wyższe w kontekście zmian w systemie egzaminów zewnętrznych.

- Matura musi mieć swoją wagę, dlatego nie boję się jej wyników, bez względu jakie one będę – powiedziała minister edukacji w trakcie konferencji.

Jednym z głównych punktów reformy była zmiana formuły przeprowadzania egzaminu maturalnego. Każdy absolwent, który zdecyduje się przystąpić do egzaminu maturalnego, będzie obowiązkowo zdawał pięć egzaminów. Ponadto, będzie musiał przystąpić do egzaminu z jednego wybranego przedmiotu dodatkowego w części pisemnej na poziomie rozszerzonym, a w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego – na poziomie rozszerzonym albo dwujęzycznym.

Oprócz tego jednego obowiązkowego egzaminu, każdy absolwent może dodatkowo przystąpić do egzaminów z kolejnych przedmiotów dodatkowych – od jednego do pięciu. Egzaminy z przedmiotów dodatkowych są przeprowadzane tylko na poziomie rozszerzonym, a w przypadku języków obcych – na poziomie rozszerzonym albo dwujęzycznym. Wybór egzaminów z przedmiotów dodatkowych nie zależy od tego, do jakiej szkoły absolwent uczęszczał, albo jakich przedmiotów uczył się w tej szkole.

- Mam nadzieje, że absolwenci dobrze zdadzą egzamin z przedmiotu dodatkowego. Nie ustawiamy progu jego zdawalności. Myślę jednak, że w przyszłości ten próg powinien się jednak pojawić – powiedziała minister Kluzik-Rostkowska.

Zmieni się formuła części ustnej egzaminu z języka polskiego – prezentację zastąpi wypowiedź ustna na określony temat

Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych służą m.in. temu, aby absolwenci szkół ponadgimnazjalnych byli nie tylko lepiej przygotowani do podjęcia studiów, ale posiadali również umiejętności umożliwiające im elastyczne funkcjonowanie na rynku pracy. W egzaminie maturalnym od 2015 r. – zwłaszcza w arkuszach na poziomie rozszerzonym – jeszcze większy niż dotychczas nacisk będzie położony na sprawdzanie umiejętności niezbędnych każdemu studentowi i pracownikowi, takich jak np. przetwarzanie informacji z różnych źródeł, w tym krytyczne analizowanie i porównywanie ich treści, wnioskowanie, stawianie hipotez i ich weryfikowanie, identyfikowanie i wyjaśnianie związków i zależności. Te w dużej mierze uniwersalne umiejętności będą sprawdzane w zadaniach wymagających solidnej wiedzy z zakresu danego przedmiotu, określonej w wymaganiach szczegółowych podstawy programowej.

Szczegółowe materiały dotyczące egzaminu maturalnego w nowej formule – dostępne na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

Data: 2014/12/03

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2025 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT