Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Rekrutacja na studia od roku 2015/2016 w kontekście zmian w systemie oświaty - konferencja z udziałem Ministra Edukacji
- Jestem zainteresowana waszą opinią, jaki jest poziom wiedzy uczniów, którzy przychodzą studiować. Chcę znać wasze oczekiwania wobec uczniów, zależy mi na współpracy ze środowiskiem szkolnictwa wyższego. Czekam na rekomendacje – powiedziała minister Kluzik-Rostkowska dzisiaj (3 grudnia) podczas swojego wystąpienia na konferencji poświęconej rekrutacji na studia w kontekście zmian w systemie oświaty.
Organizatorem konferencji był Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha, jednostka międzyuczelniana Politechniki Warszawskiej, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Szkoły głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W obradach udział wzięli też przedstawiciele władz uczelni akademickich zajmujących się sprawami rekrutacji kandydatów na studia.
Zaproszeni goście i prelegenci dyskutowali o wyzwaniach przed jakimi stoją szkoły wyższe w kontekście zmian w systemie egzaminów zewnętrznych.
- Matura musi mieć swoją wagę, dlatego nie boję się jej wyników, bez względu jakie one będę – powiedziała minister edukacji w trakcie konferencji.
Jednym z głównych punktów reformy była zmiana formuły przeprowadzania egzaminu maturalnego. Każdy absolwent, który zdecyduje się przystąpić do egzaminu maturalnego, będzie obowiązkowo zdawał pięć egzaminów. Ponadto, będzie musiał przystąpić do egzaminu z jednego wybranego przedmiotu dodatkowego w części pisemnej na poziomie rozszerzonym, a w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego – na poziomie rozszerzonym albo dwujęzycznym.
Oprócz tego jednego obowiązkowego egzaminu, każdy absolwent może dodatkowo przystąpić do egzaminów z kolejnych przedmiotów dodatkowych – od jednego do pięciu. Egzaminy z przedmiotów dodatkowych są przeprowadzane tylko na poziomie rozszerzonym, a w przypadku języków obcych – na poziomie rozszerzonym albo dwujęzycznym. Wybór egzaminów z przedmiotów dodatkowych nie zależy od tego, do jakiej szkoły absolwent uczęszczał, albo jakich przedmiotów uczył się w tej szkole.
- Mam nadzieje, że absolwenci dobrze zdadzą egzamin z przedmiotu dodatkowego. Nie ustawiamy progu jego zdawalności. Myślę jednak, że w przyszłości ten próg powinien się jednak pojawić – powiedziała minister Kluzik-Rostkowska.
Zmieni się formuła części ustnej egzaminu z języka polskiego – prezentację zastąpi wypowiedź ustna na określony temat
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych służą m.in. temu, aby absolwenci szkół ponadgimnazjalnych byli nie tylko lepiej przygotowani do podjęcia studiów, ale posiadali również umiejętności umożliwiające im elastyczne funkcjonowanie na rynku pracy. W egzaminie maturalnym od 2015 r. – zwłaszcza w arkuszach na poziomie rozszerzonym – jeszcze większy niż dotychczas nacisk będzie położony na sprawdzanie umiejętności niezbędnych każdemu studentowi i pracownikowi, takich jak np. przetwarzanie informacji z różnych źródeł, w tym krytyczne analizowanie i porównywanie ich treści, wnioskowanie, stawianie hipotez i ich weryfikowanie, identyfikowanie i wyjaśnianie związków i zależności. Te w dużej mierze uniwersalne umiejętności będą sprawdzane w zadaniach wymagających solidnej wiedzy z zakresu danego przedmiotu, określonej w wymaganiach szczegółowych podstawy programowej.
Szczegółowe materiały dotyczące egzaminu maturalnego w nowej formule – dostępne na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Data: 2014/12/03
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe