Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Szefowa MEN do związków zawodowych: zapraszam do dyskusji
Minister edukacji zaprosiła szefów oświatowych związków zawodowych na spotkanie w najbliższy czwartek (16 lipca).
„Proszę (…) o wsparcie w planach utworzenia platformy ponad podziałami i wzięcie współodpowiedzialności za działania, które będą służyć uczniom” – napisała Joanna Kluzik-Rostkowska do szefów związków zawodowych reprezentujących nauczycieli.
Pismo trafiło do Sławomira Broniarza – prezesa Związku Nauczycielstwa Polskiego, Ryszarda Proksy – przewodniczącego Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” oraz Sławomira Wittkowicza – przewodniczącego Branży Nauki, Oświaty i Kultury Forum Związków Zawodowych.
„Z moich licznych rozmów z przedstawicielami związków zawodowych reprezentujących nauczycieli wynika potrzeba stworzenia wspólnych zespołów tematycznych, które wypracowałyby propozycje zmian w systemie oświaty. Moim celem jest, by zespoły w dyskusji o ewentualnych zmianach skupiły się na uczniach i ich potrzebach” – pisze Joanna Kluzik-Rostkowska. „Mam nadzieję, że niezależnie od opcji politycznej, każdy minister edukacji chce traktować ucznia jako podmiot swoich działań. Dlatego uważam, że powołane przez nas zespoły tematyczne również powinny pracować niezależnie od politycznego kalendarza” – dodaje minister edukacji.
Na spotkaniu przedstawiciele związków zawodowych poznają ekspertów MEN, wybranych do pracy w każdym zespole.
Joanna Kluzik-Rostkowska podkreśla, że zależy jej „aby tematy prac zespołów, jak i ich skład, były gwarantem ponadpolitycznych i merytorycznych prac. A efekt ich działania służył każdemu kolejnemu ministrowi edukacji, niezależnie od tego, kto nim będzie”.
Minister edukacji w piśmie do związków zaproponowała tematy prac zespołów:
- Dyrektor szkoły – nauczyciel, urzędnik, menager, wykonawca poleceń? – autonomia i kompetencje dyrektora, sposób wyboru.
- Kierunek: potrzeby dzieci. Kształcenie przyszłych nauczycieli. Co warto zmienić?
- Dlaczego uczniowie muszą brać korepetycje? Szkoła sprzyjająca rozwojowi ucznia – rola rodziców, nauczycieli, dyrektora.
- Dni wolne od nauki, niewolne od opieki – jak szkoły radzą sobie z obowiązkiem zapewnienia opieki uczniom w trakcie m.in. przerw świątecznych.
- Nauczyciel – przyjaciel, mistrz, wychowawca, współczujący obserwator? Jak pomóc nauczycielom w wypełnianiu tej roli? Szkoła wolna od przemocy, przyjazna, bezpieczna, czyli jaka?
Minister edukacji zależy na możliwie najszybszym rozpoczęciu prac zespołów, dlatego zaprasza na spotkanie 16 lipca o godz. 12.00 w gmachu Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/07/10
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe