Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
W kierunku dobrej szkoły - konferencja z udziałem wiceminister edukacji
Nadzór pedagogiczny i wspomaganie rozwoju szkół i placówek, a także doskonalenie nauczycieli – to główne tematy dwudniowej konferencji „W kierunku dobrej szkoły", która dzisiaj zakończyła się w Suwałkach. W spotkaniu wzięła udział wiceminister edukacji – Joanna Berdzik
Konferencję zorganizowali wspólnie Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie oraz Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Poza wiceminister edukacji wzięli w niej udział dyrektorzy, pracownicy nadzoru pedagogicznego, nauczyciele, bibliotekarze, psycholodzy i pedagodzy, a także Podlaski Kurator Oświaty - Jerzy Kiszkiel i jego zastępca - Wiesława Ćwiklińska.
Wiodącym tematem spotkania był nadzór pedagogiczny, wspomaganie rozwoju szkół i placówek oraz doskonalenie nauczycieli.
- Wszystkie te aspekty mają znaczący wpływ na rozwój jakościowy szkoły. W efekcie przekładają się także na osiągnięcia uczniów – powiedziała w trakcie spotkania Joanna Berdzik. – Spotkaliśmy się tutaj, aby wspólnie się uczyć, podzielić doświadczeniem. Daje nam to możliwość szerszego spojrzenia na przestrzeń edukacyjną w polskiej szkole – dodała.
Zdaniem wiceminister edukacji drugi semestr roku szkolnego jest też dobrym momentem, aby zaplanować procesowo rozwój szkoły. Założeniem nowego systemu wspomagania szkół i placówek oświatowych jest koncepcja wspólnego i wzajemnego uczenia się, skoncentrowanego na rozwoju autonomicznie i świadomie wyartykułowanego przez dyrektora oraz radę pedagogiczną obszaru pracy.
- We współczesnej szkole niezwykle istotną staje się potrzeba budowania społeczności uczącej się od siebie nawzajem. Wspólnie dzielimy się więc doświadczeniem, tworzeniem praktycznych rozwiązań, poszukujemy odpowiedzi na pytanie w jaki sposób nauczyciel może twórczo i nieszablonowo rozwijać ciekawość świata u ucznia, wykorzystując różnorodne narzędzia i metody pracy. Wszystko po, by efektywniej odpowiadać obecnym i przyszłym potrzebom uczących się – mówiła Joanna Berdzik.
Zgodnie z założeniami nowego modelu wspomagania szkół/placówek oświatowych na spotkaniu zaprezentowano przykłady dobrych praktyk, które pokazują jak współpraca wpływa na rozwój szkoły.
- Zmiana jakości w edukacji, wielofunkcyjna rola nauczyciela, nastawienie na indywidualizację procesu nauczania – uczenia się. Otwarcie, partnerstwo, współpraca, interaktywne nauczanie, odejście od tradycyjnych metod dydaktycznych oraz coraz powszechniejsze wykorzystanie narzędzi hybrydowych sprzyja poszukiwaniu nowych, lepszych dróg „W kierunku dobrej szkoły" – powiedziała wiceminister edukacji.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/02/26
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe