Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Czy drukowanie arkuszy ocen należy wykonać jedno- czy dwustronnie; 2. Jaką formę wpisu należy przyjąć w wierszu 59 i 60 arkusza ocen dla ucznia technikum (MEiN-I/50/2), który przystąpił lub nie przystąpił do egzaminu zawodowego. Proszę podać wzór zapisu.
Aktualnie obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 7.06.2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120) nie zawiera żadnych regulacji w sprawie drukowania arkuszy ocen. Dopuszczalny jest więc zarówno wydruk jednostronny, jak i dwustronny.
Na podstawie § 32 ust. 4 ww. rozporządzenia, w arkuszu ocen ucznia technikum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o egzaminie zawodowym, wpisuje się odpowiednio informację o: 1) przystąpieniu do egzaminu zawodowego, symbol i nazwę kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie lub 2) nieprzystąpieniu do egzaminu zawodowego lub jego części, symbol i nazwę kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie - w przypadku gdy uczeń lub słuchacz nie przystąpił odpowiednio do tego egzaminu lub jego części, lub 3) zwolnieniu z obowiązku przystąpienia do części pisemnej lub części praktycznej egzaminu zawodowego na podstawie art. 44zzzga ust. 4 ustawy z 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230), symbol i nazwę kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie - w przypadku gdy uczeń został zwolniony z tego egzaminu, lub 4) zwolnieniu z obowiązku przystąpienia do części pisemnej egzaminu zawodowego na podstawie art. 44zzze ust. 1 UoSO, symbol i nazwę kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie - w przypadku gdy uczeń został zwolniony z tej części egzaminu. Przykładowy wpis dla pkt 1) może być następujący: "przystąpił do egzaminu zawodowego z kwalifikacji w zawodzie ... (symbol i nazwa)"; dla pkt 2) "nie przystąpił do egzaminu zawodowego z kwalifikacji w zawodzie ... (symbol i nazwa)".
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy V szkoły podstawowej ogólnodostępnej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na sprzężenie (niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim oraz niepełnosprawność ruchową). Uczeń ten stanowi jednoosobowy oddział (arkusz organizacji szkoły). Zajęcia dla tego ucznia odbywają się w systemie łączonym z klasą VI. Z tytułu łączenia zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie szczegółowej organizacji szkół uczeń klasy V 50% zajęć z danego przedmiotu realizuje indywidualnie. W orzeczeniu występuje wskazanie objęcia ucznia pomocą PP w trakcie bieżącej pracy, a także zajęciami specjalistycznymi, korekcyjno-kompensacyjnymi, dydaktyczno-wyrównawczymi. Jak zastosować to zalecenie poradni? Czy te zapisy świadczą o tym, że wymieniony rodzaj zajęć należy prowadzić z uczniem indywidualnie? Obecnie uczeń korzysta z terapii psychologicznej w PPP (zgodnie z sugestią specjalistów, nauczycieli uczących zawartych w IPET) z powodu problemów związanych z przyswajaniem podstawy programowej. Wstępna informacja od specjalisty to wskazanie do ponownego badania i możliwa zmiana orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. W roku szkolnym 2021/2022 dziecko będzie już uczniem klasy VI. Jeżeli nastąpi zmiana orzeczenia, to również zmiana podstawy programowej, inny ramowy plan nauczania. Czy zajęcia powinny być organizowane w systemie łączonym i nadal zastosujemy zapisy rozporządzenia? Na czym będzie polegała odrębna organizacja pracy z tym uczniem tak, aby zapewnić mu optymalne warunki uczenia się i rozwoju? Zgodnie z zaleceniami MEN w celu kompleksowego wsparcia uczniów po powrocie do szkoły będą organizowane zajęcia wspomagające. Jaką liczbę godzin zajęć wspomagających należy przyznać dla ww. ucznia stanowiącego jednoosobową klasę, jeżeli liczba godzin na oddział wynosi od 10 do 15? Czy optymalna i dopuszczalna byłaby liczba 5 godzin? Mimo sugestii szkoły i PPP rodzic na chwilę obecną nie bierze pod uwagę placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu. Od 01.09. 2017 r. gimnazjum, którego jestem dyrektorem jest wygaszane. Istniejące budynki szkoły podstawowej i gimnazjum zlokalizowane są w sąsiedztwie (połączone boiskami, wspólne wykorzystywaną salą gimnastyczną). Od 01. 09. 2017 r . uczniowie klas VII szkoły podstawowej uczęszczać będą na lekcje biologii, chemii, geografii do budynku gimnazjum (ok. 300 m). Godziny te realizować będą w ramach uzupełniania etatów nauczyciele zatrudnieni w gimnazjum. W jaki sposób w świetle obowiązujących przepisów oświatowych, formalnie i merytorycznie należy rozwiązać fakt przebywania uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum ? Czy np. na zasadzie porozumienia dyrektorów, decyzji organu prowadzącego ? Jakie treści należy uwzględnić w pismach ? W nawiązaniu do problemu pojawiają się wątpliwości: kto winien odpowiadać za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum? Czy ten obowiązek może być nałożony na dyrektora gimnazjum, nauczycieli uzupełniających etaty w szkole podstawowej, a zatrudnionych w gimnazjum, bądź zatrudnionych wyłącznie w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę adoptować pomieszczenia przyszkolne tj. mieszkania służbowe na oddział przedszkolny? Proszę o przepisy prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka powinna być prawidłowa podstawa prawna dokumentu Szkolny zestaw programów nauczania w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w chwili obecnej (od połowy marca do 8 czerwca) przebywa na zwolnieniu lekarskim. Lekarz prowadzący zaleca dłuższe leczenie, nauczyciel rozważa więc skorzystanie z urlopu dla poratowania zdrowia. Nauczyciel w dniu 01.09.2007 r. został zatrudniony na 9/18 etatu na czas nieokreślony w szkole podstawowej, z dniem 01.09.2019 r. został przeniesiony do nowej szkoły podstawowej (ze względu na przekształcenie szkół w naszej miejscowości). W roku szkolnym 2021/2022, od 1 września otrzymał zatrudnienie w wymiarze 15/19 etatu, kilka dni później, w związku z zastępowaniem nieobecnego nauczyciela, zwiększono etat do pełnego wymiaru (20/20 etatu). Od 1 lipca przywrócone zostanie 15/19 etatu. Czy temu nauczycielowi przysługuje prawo do urlopu dla poratowania zdrowia? Z jaką datą mógłby skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia? Czy w czerwcu będąc zatrudnionym w pełnym wymiarze (z korzyścią dla nauczyciela), czy pod koniec sierpnia mając 15/19 etatu lub w dniu 01.09.2022 r. mając zaplanowane 10/19 etatu (z korzyścią dla szkoły i gminy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe