Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Jak poprawnie powinno być Przedmiotowe zasady oceniania czy przedmiotowy system oceniania? 2.W ramach zespołu mam technikum i LO. W technikum nauczyciele ujednolicili dla wszystkich przedmiotów jedną skalę ocen. Natomiast w LO nauczyciele nie chcą ujednolicić skali ocen i jeszcze wprowadzić + i -. Z praktyki ujednolicona skala ocen bardzo ułatwia pracę np. przy egzaminach klasyfikacyjnych, poprawkowych, ponadto zapisy w statucie są w jednej tabeli a nie w 7. W jaki sposób mogę przekonać nauczyieli o zasadności wprowadzenia jednej skali dla LO?
Można zwrócić się do nauczycieli LO o ujednolicenie przedmiotowych systemów oceniania, jeśli dotychczasowe zasady przyjęte przez nauczycieli są sprzeczne z postanowieniami statutu obejmującego wewnątrzszkolny system oceniania, czyli gdy WSO przewiduje wyłącznie pełne oceny – art. 98 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., art. 44b ust. 5 - 6 i ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2017 r., poz. 2198 ze zm. Ewentualnie szkolne organy mogą z inicjatywy dyrektora wprowadzić stosowne zmiany do statutu w części obejmującej WSO, a wówczas nauczyciele również będą musieli się do nich dostosować.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel uczący w gimnazjum nie zrealizował minimalnej liczby godzin wynikającej z ramowych planów nauczania przedmiotu. Do pełnej realizacji zabrakło mu dwóch godzin. Klasa już wyszła ze szkoły. Jakie konsekwencje może ponieść od dyrektora, a jakie konsekwencje i kiedy mogą spotkać dyrektora. Co robić, by uniknąć takich sytuacji w przyszłości?
Dziękuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy regulaminy i procedury dyrektor może ogłaszać w drodze rozporządzenia czy muszą być uchwalane przez radę pedagogiczną?
2.Uczennica miała zwolnienie z wychowania fizycznego za okres np. 20.09.2017 do 30.03.2018. czy oceniamy czy wpisujemy zwolnienie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, czy w szkole z dwoma oddziałami przedszkolnymi i klasami 1-4 szkoły podstawowej zatwierdzamy Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego? Jeśli tak to kto go pisze jeśli nie mamy zatrudnionego doradcy zawodowego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może być w komisji na egzaminie gimnazjalnym lub ósmoklasisty w innej szkole bez poinformowania dyrektora swojej macierzystej placówki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ciągu roku szkolnego z 3 uczniów niepełnosprawnych z klasy integracyjnej 2 przeszło na nauczanie indywidualne, ale część zajęć nadal realizuje z klasą. Czy to oznacza, że klasa utraciła status integracyjnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe