Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Arkusz monitorowania organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydany przez MEN wymaga wskazania liczby uczniów objętych "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia". Czym konkretnie jest ta ścieżka i co ją określa? Uczą się u nas w szkole uczniowie posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym- mają zajęcia z grupą a także wybrane lekcje odbywają się indywidualnie z nauczycielem. Czy te osoby zalicza się do uczniów objętych właśnie "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia"?
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia – to nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej wprowadzona od 1 września 2017r. rozporządzeniem MEN z 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad organizacji i udzielania tejże pomocy (Dz.U z 25 sierpnia 2017 poz. 1591):
- Adresowana jest wyłącznie do uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć wspólnie z odziałem klasowym – głównie do uczniów przewlekle chorych – którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna wskazała tę formę pomocy w wydanej uczniowi opinii – nie dłużej jednak niż na rok szkolny.
- Zindywidualizowanej ścieżki NIE ORGANIZUJE SIĘ dla uczniów objętych kształceniem specjalnym oraz nauczaniem indywidualnym.
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia, wraz z procedurą objęcia nią ucznia opisana jest bardzo dokładnie w w/w rozporządzeniu w § 12 ust 1- 10
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- wg stanowiska MEN czas trwania zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, powinien być odpowiedni do ich charakteru, tj. 45 min. - zajęcia dydaktyczne, 60 min. - opiekuńczo -wychowawcze. Ile powinny trwać zajęcia plastyczne prowadzone przez nauczyciela świetlicy, w ramach godzin "karcianych" ?
- Od nowego roku szkolnego w gimnazjach będzie obowiązywała dodatkowa godzina. Czy to oznacza, że nauczyciel będzie pracował 45 min. dodatkowo czy 60 min.? A inni pracownicy: bibliotekarz, pedagog, świetliczanka?
- Jeżeli uczeń zmienia miejsce zamieszkania i przychodzi do nowej szkoły w drugim półroczu (luty), a jest to uczeń klasy trzeciej gimnazjum to jakie działania należy podjąć względem egzaminu gimnazjalnego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy u ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową wynikającą z występujących schorzeń oraz niedowidzenie i zez zbieżny oka prawego możemy mówić o niepełnosprawności sprzężonej? Jeśli tak, to czy rodzice mogą wnioskować o zwolnienie ze sprawdzianu w klasie VI?
- W jaki sposób realizować godzinę dodatkową, z której nauczyciel musi sie wywiązać od 1 września 2009?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe