Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze wsparcie i odpowiedź na cztery pytania: 1.Czy dziecko badane przez zespół opiniujący o wczesnym wspomaganiu rozwoju w niepublicznej poradni psychologiczno-pedaggogicznej musi posiadać orzeczenie o niepełnosprawności w sensie medycznym? W poradni miejskiej odmówiono opiniowania o WWR, gdyż dziecko nie posiadało ww. orzeczenia. Stąd dylemat w tej sprawie.; 2. Czy kwalifikacje nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem (przedszkole niepubliczne)są wystarczające, gdy posiada wykształcenie: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe z logopedii. Dziecko 3-letnie, w zasadzie uczy się mówić (mama dziecka jest głuchoniema).; 3. Ile godzin należy przeznaczyć na zajęcia indywidualne dla dziecka, które posiada opinię o WWR oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zalecenia w opinii i orzeczeniu są w zasadzie takie same. Opracowano IPET oraz program indywidualny wwr. Dziecko ma obecnie przyznane 8 godzin miesięcznie zajęć indywidualnych, czy powinno mieć podwójnie?; 4. Czy w przedszkolu niepublicznym dopuszczalne jest prowadzenie zajęć z rytmiki w godzinach dopołudniowych, między godz. 8, a godz. 13, czyli w czasie realizacji podstawy programowej, jeśli to rodzice ponoszą koszt tych zajęć? Było to zgłoszone przez rodziców i przegłosowane na zebraniu z rodzicami. Płatność niewielka, 10zł/miesiąc. W przedszkolach publicznych takie zajęcia są obowiązkowe, finansuje je miasto.
1. Dziecko nie musi posiadać orzeczenia o stopniu niepełnosprawności jakie wydawane jest przez Zespół ds. orzekania o niepełnosprawności działający przy miejskim/powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie. Rodzice muszą jedynie przedstawić zaświadczenie lekarskie poświadczające, że u dziecka stwierdza się daną niepełnosprawność lub występują problemy zdrowotne niosące ryzyko takiej niepełnosprawności. Takie zaświadczenie jest także wymagane przez publiczną PPP do wydania opinii o WWR. Niepełnosprawność stwierdza lekarz a w/w zespół z PCPR tylko określa stopień tej niepełnosprawności.
2. Opisane kwalifikacje nie są wystarczające do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego. Taki nauczyciel musi mieć kwalifikacje z pedagogiki specjalnej w zakresie danej niepełnosprawności. Jednak w/w kwalifikacje są wystarczające do prowadzenia z tym dzieckiem indywidualnych zajęć rewalidacyjnych np. z logopedii.
3. Na podstawie opinii o WWR trzeba dla dziecka zorganizować zajęcia wynikające ze wskazań tejże opinii ,natomiast na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego przyznaje się tylko i wyłącznie zajęcia rewalidacyjne – w przedszkolu najczęściej to 1 godz. tygodniowo. Zatem nie trzeba przyznawać podwójnych godzin, gdyż są to dwie odmienne formy zajęć.
4. Podstawowym obowiązkiem niepublicznego przedszkola o prawach przedszkola publicznego jest realizacja podstawy programowej. Jeśli w godzinach dopołudniowych będzie rytmika płatna, a więc traktowana jako zajęcia dodatkowe, to trzeba brakujący czas na zajęcia obowiązkowe znaleźć po godz. 13.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w obecnym stanie prawnym Arkusz organizacji szkoły określający szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym podlega opiniowaniu przez Radę Pedagogiczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasach I-III w szkole podstawowej publicznej ogólnodostępnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy powołując się na pkt. 12 opisujący zadania przedszkola w nowej podstawie programowej, który brzmi" współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami uznawanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka" możliwe będzie prowadzenie zajęć z religii w ramach podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w przedszkolu publicznym pełni funkcję wicedyrektora i sprawuje nadzór pedagogiczny. Dyrektor jest niepedagogiczny. Nauczyciel-wicedyrektor prowadzi wspólnie z drugim nauczycielem grupę w przedszkolu. Kto powinien kontrolować pracę na grupie nauczyciela-wicedyrektora? Chodzi o obserwację zajęć, kontrolę dziennika, miesięcznych planów pracy i innych działań wynikających z pracy nauczyciela.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo dokonać wpisu do dziennika zajęć w przedszkolu na zakończenie roku szkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe