Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o informację jak należy interpretować & 7 ust.5 Rozporządzenia MEN z 24.07.2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia(...) dzieci niepełnosprawnych(...). Co oznacza zapis, że dyrektor szkoły wyznacza zajęcia realizowane wspólnie z nauczycielami przez nauczyciela wspomagającego? W jakim wymiarze powinien być taki nauczyciel wspomagający zatrudniony? Zaznaczam, że dotyczy to ucznia z autyzmem, a w jego orzeczeniu o kształceniu specjalnym nie ma żadnych informacji, które byłyby podstawą do takiego "wyznaczenia".
Podstawą do wyznaczania odpowiednich zajęć, które będą realizowane przez specjalistę lub nauczyciela wspomagającego wspólnie z innymi nauczycielami zawsze są informacje zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Należy wnikliwie przeanalizować zapisy w nim zawarte i wraz z analizą indywidualnych potrzeb ucznia wskazać te formy wsparcia ze strony w/w nauczyciela, którego przygotowanie w danej dziedzinie będzie mieć kluczowe znaczenie we wsparciu tego konkretnego ucznia w codziennym funkcjonowaniu w szkole. Zatrudnienie takiego nauczyciela/specjalisty może być również niezbędne do zaplanowania np. realizacji zajęć rewalidacyjnych lub innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia oraz jego możliwości psychofizyczne. Nie może być utożsamiane wyłącznie z asystowaniem uczniowi podczas zajęć. Dlatego we wspomnianym rozporządzeniu jasno określono, że ci nauczyciele we współpracy z pozostałymi nauczycielami:
• prowadzą zintegrowane działania i zajęcia określone dla ucznia w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym (IPET)
• uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w IPET, realizowanych przez innych nauczycieli i specjalistów;
Wymiar godzin, w jakim powinien być zatrudniony specjalista lub nauczyciel wspomagający zależy więc od rodzaju wyznaczonych przez dyrektora zajęć. Jeśli będą to wyłącznie zajęcia rewalidacyjne – to wymiar wynosi 2 godz. tygodniowo. Jeśli będą to wybrane konkretne zajęcia lekcyjne np. matematyka, język polski czy też inne – to wymiar będzie wynosił tyle, ile lekcji z danego przedmiotu/przedmiotów jest tygodniowo. O tym wszystkim decyduje wyłącznie dyrektor szkoły – dlatego też poradnia nie wypowiada się w tej kwestii w wydanym uczniowi orzeczeniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczne przedszkole zobowiązane jest do prowadzenia księgi dzieci? jesli tak to czy wpisuje się tam tylko dzieci 6 letnie czy wszystkie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o padanie aktualnego rozporządzenia w sprawie rekrutacji do bursy na rok 2017/18, oraz wzór zarządzenia dyrektora w sprawie powołania komisji rekrutacyjnej i w sprawie określenia terminów postępowania rekrutacyjnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zagadnienia powinien realzować wychowawca klasy "4" zgodnie z nową podstawą programową ? Kto jest odpowiedzialny za zakres materiału realizowanego na tych zajęciach - bezpośrednio Dyrektor, czy Zespół Psychologiczno - Pedagogiczny, czy istnieje jakiś odgórny program tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy na dołączonych wydrukowanych arkuszach ocen do klasy IV w roku szkolnym 2017/2018 zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 26.04.2018 w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych par.53 pkt 1 ppkt2 "Od roku 2017/2018 arkusze ocen na druku według zworu odpowiednio 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły" musi zostać wydrukowany numer tego arkusza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Burmistrz Gminy przywołując między innymi Art. 44 omawianej Ustawy wydał Zarządzenie w sprawie aktualizacji podstawowej kwoty dotacji dla niepublicznych przedszkoli (…), którego to zgodnie z Ustawą dokonuje się w październiku(art. 44 ust.1 pkt.2). Wysokość październikowej aktualizacji jest znacząco mniejsza( 10% w skali roku) niż wskazana w miesiącu pierwszej aktualizacji, dokonanej w kwietniu.
Czy zgodnie z powyższym stosując art. 44 należy nawiązać do art. 43 ust. 2 pkt.2 i zastosować w tym przypadku zapisy art. 43 ust.3 pkt. 2, który mówi iż zaktualizowana kwota dotacji obowiązuje od pierwszego dnia listopada?
Tym samym gmina nie może zastosować wstecz październikowej aktualizacji wysokości stawki dotacji dla niepublicznych przedszkoli od 1 stycznia i co za tym idzie nie może pomniejszyć kolejnych transz dotacji o różnicę powstałą w wyniku aktualizacji?
Czy jednak ma tu zastosowanie przepisy art. 43 ust.4 i 5 i kolejne transze dotacji pomniejszane są o powstałą różnicę ale tylko maksymalnie o 25% należnej wg nowej stawki części dotacji?
(w przypadku październikowej aktualizacji stawki dotacji, średnia arytmetyczna części dotacji za listopad i grudzień (listopad +grudzień/2) może się zmniejszyć maksymalnie o 25% średniej arytmetycznej części dotacji przekazanych od stycznia do października (styczeń+luty+…+październik/10). Tym samym budżet przedszkola może zostać uszczuplony tylko o 25% średniej wyliczonej z części dotacji przekazanych, a nie jak praktykują gminy 25% z całej sumy przekazanej dotacji)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe