Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o konkretną odpowiedź dotyczącą symboli prawidłowych wzorów arkuszy. Jakie symbole mają arkusze ocen (druk) dla uczniów klas I SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021? Jakie symbole mają arkusze ocen (druk i ręczne)) dla uczniów klas IV SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021?
Dnia 6.09.2019 r. weszło w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.). Zastąpiło ono rozporządzenie o tym samym tytule z 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 939). Z uwagi na powyższe w przedstawionej sytuacji zastosowanie znajda oba te akty prawne.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2018/2019, zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 2 rozporządzenia z 2019 r. w brzmieniu: „ Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV w roku szkolnym 2018/2019 zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV, które edukację na tym etapie rozpoczynają w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 3 rozporządzenia z 2029 r. w brzmieniu: „W latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w liceum ogólnokształcącym (zgodnie z nową podstawą programową) tygodniowy wymiar godzin może być wyższy, niż wynika to z rozporządzenia (np. w kl. I - powyżej 30 h, w kl. II - powyżej 32 h i w kl. III - powyżej 29 godzin)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mgr filologii polskiej (nauczyciel z przygotowaniem pedagogicznym) posiada wystarczające kwalifikacje do zatrudnienia w charakterze asystenta nauczyciela w klasie 3 szkoły podstawowej, w której uczy się dziecko z zespołem Aspergera (od stycznia 2016 r.)? Czy oligofrenopedagog, który nie ukończył pięcioletnich studiów z pedagogiki specjalnej, a jedynie studia podyplomowe w zakresie olgofrenopedagogiki, ma wystarczające kwalifikacje do pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną: upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim oraz afazję motoryczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyliczyć wymiar etatu nauczyciela prowadzącego zajęcia,które nie odbywają się przez cały rok ? Np.nauczyciel ma 12 godzin rozliczanych wg pensum 18 godz.okres nauki nie jest skrócony tzn. 38 tyg. ,6 godzin w klasach, które mają 4 tygodnie praktyki i 6 godzin w klasach, które zdają maturę cyli okres nauki skrócony o 8 tygodni.Ile stanowią nadgodziny tego nauczyciela, a ile jego uśrednione pensum?
- Czy nauczyciel placówki feryjnej przebywający na urlopie zdrowotnym do końca czerwca 2011r. zobowiązany jest do pracy podczas wakacji, czy przysługuje mu urlop wypoczynkowy przypadający podczas wakacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum nie otrzymał promocji kończącej gimnazjum. W kwietniu ukończył 18 lat. Teraz zgłosił się do dyrektora z pytaniem czy może kontynuować naukę w gimnazjum, znów w klasie III? Czy może?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe