Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Podstawą oceny postępów ucznia (także z autyzmem) są wymagania edukacyjne opracowane przez nauczycieli poszczególnych i dostosowane do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości ucznia.
Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych (określonych w szkolnym planie nauczania) i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Zasady oceniania ucznia z autyzmem byłyby inne, jeśli w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego byłby taki zapis.
Od roku 2012/2013 uczniowi należy opracować indywidualny program edukacyjno -terapeutyczny na podstawie rozporządzenia z 17 listopada 2010 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Według Ramowego Planu Nauczania w czteroletnim liceum na przedmioty w zakresie rozszerzonym przewidziane jest 22h i uczeń wybiera 2 albo 3 przedmioty. Czy w związku z tym tygodniowy wymiar godzin przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym musi wynosić 22h, czy też, jeżeli uczeń wybierze tylko 2 przedmioty, może być niższy (np. 16h)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kompletny arkusz ocen dla LO ma 4 strony. Uczeń przychodząc z innej szkoły np. z klasy I ma wypełniony arkusz str 1, 2.
Nowa szkoła zakłada nowy arkusz str 1 i wypisuje oceny dla klasy 2 na str 2. Kończąc naukę uczeń w nowej szkole uczeń będzie miał arkusze str 1, 2, 3 czyli nie będzie 4 stron. Czy tak jest prawidłowo?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy prowadząc niepubliczne przedszkole muszę mieć plan nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel dyplomowany składajacy dokumenty do konkursu na stanowisko dyrektora szkoły do aktu dyplomowania musi dołączyć jego uzasadnienie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pismo w sprawie powołania wicedyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe