Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałam zapytać na temat wydatków strukturalnych. Czy wyposażenie w meble, sprzęt i pomoce dla nowego oddziału przedszkolnego, który został przekształcony z sali lekcyjnej na salę oddziału przedszkolnego stanowi wydatek strukturalny? Przedszkole mieści się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym.
Obszar XIII kod tematyczny 75 klasyfikacji wydatków strukturalnych (załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych, Dz. U. z 2010 r. Nr 44, poz. 255) - infrastruktura edukacji - obejmuje wydatki związane z realizacją działań mających na celu rozwój infrastruktury edukacyjnej i oświaty: roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby związane z działaniami dydaktycznymi, wychowawczymi i kulturalnymi prowadzonymi na wszystkich poziomach i we wszystkich profilach kształcenia. Zakup mebli, pomocy dydaktycznych i sprzętu do nowo utworzonego oddziału przedszkolnego mieszczą się w kategorii wydatków strukturalnych, ponieważ dotyczą rozszerzenia usług i infrastruktury edukacyjnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie do Kryterium V Rezerwy Oświatowej w 2021 r. (dedykowane jest placówkom, które w roku bieżącym doposażyły lub zamierzają doposażyć szkolne pracownie przyrodnicze). Gmina złożyła wniosek na dwie szkoły – obie szkoły otrzymały dofinansowanie: nasza szkoła na 65 tys., a druga na 60 tys. Myślałam, że mogę zakupić pomoce za 65 tys., ale organ prowadzący zadecydował, że nasza szkoła ma zakupić pomoce za 40 tys., a druga szkoła za 85 tys. Czy organ może podjąć taką decyzję? Czy może zmniejszyć przyznaną kwotę na rzecz innej szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna i konsekwencje zniesławienia w Internecie oraz rozpowszechniania przez ucznia nieprawdziwych opinii, niszczących reputację szkoły? Chodzi o zniesławienie szkoły jako instytucji.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie zakresu obowiązków pedagoga specjalnego w szkole podstawowej oraz przykładowych wpisów w dzienniku zajęć tego pedagoga.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy na prośbę hospitowanego nauczyciela powinnam udostępnić kserokopię arkusza obserwacji lekcji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić w sytuacji, gdy skierowano do gimnazjum specjalnego ucznia z autyzmem niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, jeśli z dostarczonej wraz z kartą zdrowia załączonej dokumentacji wynika, iż stwarza on b. poważne zagrożenie dla siebie i innych, z tego powodu był wielokrotnie hospitalizowany na oddziale psychiatrycznym. Chłopiec miał próby samobójcze, groził matce i innym zabiciem, rzucał w klasie ławkami, dusił koleżankę itp. Nadmieniam, iż ani z orzeczenia, ani z wywiadu z matką chłopca nie wynikały tego typu problemy zdrowotne tego chłopca. Obecnie chłopiec nadal przebywa w szpitalu i nie rozpoczął jeszcze nauki. Co w takiej sytuacji można zrobić, aby nie przyjąć ucznia, który wyraźnie zagraża bezpieczeństwo własnemu i innych. Jakie kroki należny podjąć, aby umieścić tego chłopca w szkole przyszpitalnej pod stała opieką lekarzy specjalistów. Nadmieniam, iż gimnazjum nasze działa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Nie jesteśmy placówka medyczną, ani też socjoterapeutyczną. Czy w sytuacji zatajenia przez matkę faktu schorzenia chłopca możemy odmówić jego przyjęcia do naszej placówki, nieprzygotowanej do przyjęcia tego typu dzieci? Proszę o pilna odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe