Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co powinien zawierać nowy statut obecnej szkoły ponadgimnazjalnej, a wkrótce szkoły podstawowej?
Na podstawie art. 364 i art. 322 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 dotychczasowe ramowe statuty szkół publicznych (zawierające minimalne wytyczne co do treści statutów), stanowiące załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz.U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm., zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym, czteroletnim technikum i klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia. Statut szkoły ponadgimnazjalnej (trzyletniego liceum oraz czteroletniego technikum) w związku z reformą oświaty zachowuje moc, nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2019 r. Natomiast statut ponadpodstawowej szkoły branżowej I stopnia, który musi zostać nadany najpóźniej do dnia 30 listopada 2017 r., musi mieć treść zgodną z art. 98 PO i jeśli są w niej prowadzone klasy ZSZ – także postanowienia odnośnie tych klas wg ww. ramowego statutu (art. 322 ust. 3 i 7 PWuPO). Statut szkoły podstawowej musi mieć treść zgodną z art. 98 PO i zawierać postanowienia o egzaminie ósmoklasisty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakim dokumentem zatwierdzić szkolny zestaw programów i podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- wypłata dodatkowego wynagrodzenia
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc, uczennica promowana do klasy 2 LO złożyła do dyrektora prośbę o zmianę języka wiodącego. Od podstawówki wiodącym był język angielski lecz równocześnie uczyła się języka niemieckiego. Ponieważ z niemieckim wiąże swoje przyszłe studia, szlifowała język na zajęciach pozalekcyjnych chciałaby na maturze zdawać tylko niemiecki i to rozszerzenie - jakie istnieją możliwości rozwiązania tej sprawy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,mamy ucznia w kl IV SP, który sprawia kłopoty wychowawcze. Współpraca z rodzicami jest praktycznie niemożliwa, ponieważ matka nie chce podejmować decyzji, odwleka je w czasie, pisze mnóstwo pism do wychowawcy, dyrektora, z kolejnymi uwagami. Od miesiąca nie możemy podpisać kontraktu z uczniem i matką, ponieważ wynajduje przeróżne przyczyny, aby odwlec to w czasie. Zaproponowałam rozmowę z udziałem mediatora z PZM, ale matka nie wyraziła zgody. W wyniku ciągłych ataków matki na wychowawczynię (nieuzasadnionych)jest ona bardzo znerwicowana. Czy istnieje jakikolwiek sposób, aby przenieść ucznia do szkoły rejonowej skoro nasza szkoła budzi tyle zastrzeżeń u tych Państwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe