Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co powinna zawierać procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole podstawowej?
Procedura – to ustalony sposób przeprowadzenia jakiegoś działania w oparciu o obowiązujące przepisy prawne. To opis (najlepiej w punktach) sposobu postępowania, który jest systematycznie przestrzegany przy wykonywaniu powtarzających się czynności/zadań - w tym wypadku organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
Dlatego powyższa procedura winna zawierać:
- podstawę prawną jej opracowania (rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy p-p w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz 1591)
- cele pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- ogólne założenia pomocy p-p
- adresatów tejże pomocy
- realizatorów pomocy p-p
- krótki opis form pomocy p-p, które szkoła realizuje
- chronologiczny tok postępowania: kto, w jakiej sytuacji, i jakie ma zadania (co konkretnie robi) w zakresie organizacji i udzielania pomocy p-p
Aby prawidłowo opracować taką procedurę trzeba wnikliwie zapoznać się z w/w rozporządzeniem i „wyłuskać z niego wszystko to, co jest najważniejsze – ale bez kopiowania całej treści paragrafów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia rehabilitacyjne realizowane w ramach rewalidacji muszą odbywać się na terenie Niepublicznego Punktu Przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmiany w statucie placówki uchwalone przez radę pedagogiczną musi zatwierdzić organ prowadzący?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczycielowi brakuje godzin do pełnego etatu, czy może ten etat uzupełniać w świetlicy szkolnej? Jak wówczas liczyć ilość godzin? Ma 11 godzin dydaktycznych. Czy uzupełnia tylko 7, czy odpowiednią część etatu z 26 godzin etatu świetlicy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie informacji: Czy zaproponujecie Państwo nam przykładowy program profilaktyki połączony z programem wychowawczym według nowego rozporządzenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy właściciel przedszkola, będący jednocześnie organem prowadzącym i pełniącym funkcję dyrektora w szkole publicznej, może pobierać wynagrodzenie za pełnienie ww. funkcji z dotacji oświatowej? Jeśli tak to na jakiej podstawie może się to odbywać? Czy musi to być jakaś umowa czy zarządzenie organu prowadzącego? Czy może pobierać wynagrodzenie na podstawie faktury?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe