Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy absolwenta ZSZ z roku 2010 / stara podstawa programowa / można przyjąć do 2-iej klasy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych?
Tak, jeśli jest absolwentem zasadniczej szkoły zawodowej. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, w szczególności art. 1 pkt 7 lit. a http://www.koweziu.edu.pl/faq_print.php: W opinii Ministerstwa Edukacji Narodowej, ta sama zasada przyjmowania dotyczy absolwentów zasadniczych szkół zawodowych o okresie nauczania krótszym niż 3 lata, z uwagi na to, że w dotychczasowym stanie prawnym długość cyklu kształcenia w zasadniczej szkole zawodowej była zdeterminowana długością okresu nauczania ustalonego dla danego zawodu w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, zaś dla przedmiotów ogólnokształcących obowiązywał taki sam wymiar godzin zajęć zarówno w 2-, jak i w 3-letniej zasadniczej szkole zawodowej (załącznik nr 13 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych - Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedmiot podstawy przedsiębiorczości w liceum może być realizowany blokowo i okresowo? Gdzie znajdę informacje o tym, jakie przedmioty w gimnazjum i liceum można realizować blokowo i okresowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na sierpniowej radzie chciałbym poruszyć temat nowego rozp. w sprawie nadzoru. Proszę o wskazówki o czym należy poinformować nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każda zmiana danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, powstałych po wpisie do ewidencji, wymaga od placówki niepublicznej na gruncie art. 168 ust. 7 prawa oświatowego, uzyskania opinii kuratora oświaty o spełnieniu wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust. 1 pkt 1. Czy np. zmiana statutu nie wprowadzająca nowych zasad działania placówki, a jedynie mająca charakter uszczegóławiający, wymaga uzyskania takiej opinii? Przy jakich zmianach będzie to niezbędne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może z godzin karcianych zwiększyć ilość godzin z przedmiotu, za swoją zgodą. Pragnę nadmienić, iż nauczyciel prowadzi zajęcia w klasach łączonych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakim dokumentem zatwierdzić szkolny zestaw programów i podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe