Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy arkusz ocen o symbolu MEN-I/40/2 jest taki sam dla uczniów branżowej szkoły I stopnia będących absolwentami gimnazjum i szkoły podstawowej? Oczywiście chodzi mi o uczniów, którzy przyszli do ww. szkoły 1 września 2019 r.
Zgodnie z § 64 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700), od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen według wzoru nr 40 z załącznika nr 3 do rozporządzenia (MEN-I/40/2) zakłada się uczniom branżowej szkoły I stopnia, a więc zarówno będącym absolwentami gimnazjum, jak i szkoły podstawowej. W przypadku uczniów branżowej szkoły I stopnia będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum w ww. arkuszu ocen w części "Obowiązkowe zajęcia edukacyjne" na kolejnej wolnej pozycji wpisuje się zajęcia "Edukacja dla bezpieczeństwa". Formularz jest więc ten sam dla uczniów po szkole podstawowej oraz gimnazjum, natomiast należy przy wypełnianiu arkusza ocen uwzględnić powyższą różnicę w treści arkusza absolwentów gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy II szkoły podstawowej otrzymał nauczanie indywidualne. Mieszka poza rejonem szkoły: 4,4 km. Czy nauczyciel może odmówić przyjęcia godzin nauczania indywidualnego i chodzenia do domu ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument powinien otrzymać uczeń klasy VI, który nie kończy szkoły i będzie powtarzał klasę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła prowadzi dwa oddziały integracyjne na poziomie klas drugich – w każdym jest dwadzieścioro dzieci, w tym po pięcioro z orzeczeniem. Według obowiązujących przepisów (§ 6 ust. 1 rozporządzenia MEN z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli) nie mam możliwości przyjęcia kolejnego, zdrowego dziecka do żadnego z oddziałów – przekroczę ustawowy limit 20 uczniów.
Do szkoły zgłosiła się mama, która chce przepisać dziecko do klasy drugiej – uczeń bez orzeczenia z rejonu szkoły, który uczy się obecnie w szkole prywatnej i nie ubiegał się o przyjęcie podczas rekrutacji dwa lata temu, ale mama zmieniła zdanie co do szkoły.
Wydział Edukacji do którego zwróciłem się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu odpowiada, powołując się na przepisy (art. 130 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe), że dyrektor szkoły ma ustawowy obowiązek przyjęcia dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły. Informuje jednocześnie, że ustawa nie przewiduje, aby w zaistniałej sytuacji organ prowadzący mógł wskazać inną szkołę, w której uczeń będzie spełniał obowiązek szkolny.
Przywołane wyżej przepisy wykluczają się! Co mogę zrobić w tej sytuacji, aby nie działać wbrew prawu i nie rozwiązać oddziału integracyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dopuszczenie do użytku w szkole programu nauczania do nauki zawodu. Na pisemny wniosek nauczycieli ,,zawodowców,, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących dopuścił (od roku 2012/2013 ) do użytku program nauczania do nauki w zawodzie technik budownictwa. Jest to program opracowany przez KOWEZIU. Wniosek zawierał uzasadnienie wyboru wraz z pozytywną opinię wnioskodawców. Dyrektor dopuścił do użytku ten program podobnie jak kolejne programy bo uczymy w 7 zawodach i od 2012 roku korzystamy z programów opracowanych przez KOWEZIU lub WKiŁ. Programy te znajdują się w szkolnym zestawie programów nauczania. Czy raz dopuszczony do użytku program należy traktować jako obowiązujący kolejne roczniki rozpoczynające kształcenie w tym zawodzie, jeśli nie ma wniosku o zmianę programu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak znowelizować statut szkoły podstawowej? Czy rada pedagogiczna ma prawo uchylić dotychczasowy i nadać nowy statut czy tylko znowelizować dotychczasowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe