Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy będą spełnione wymagania nauczania WF w kl. 4 SP, jeżeli udział ucznia w zajęciach będzie w trybie rekreacyjnym? Uczeń Decyzją dyrektora szkoły jest zwolniony z WF w rok. szkol. 2017/2018 na podstawie zaświadczenia lekarskiego (stan po operacji). Lekarz prowadzący leczenie (kardiolog) zezwolił, aby chłopiec brał udział w zajęciach WF w sposób rekreacyjny bez większego wysiłku i udziału w sportach wyczynowych. Mam wątpliwość czy określenie „tryb rekreacyjny” jest możliwy podczas realizacji podstawy programowej, ponadto uczeń jest zwolniony przez lekarza, a więc nauczyciel musiałby wziąć na siebie odpowiedzialność.
Na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia tych ćwiczeń wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii albo dyrektor szkoły zwalnia ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego w całości, na podstawie opinii o braku możliwości uczestniczenia ucznia w tych zajęciach wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii. W związku z tym należałoby zobowiązać rodzica ucznia do ustalenia, czy nadal aktualna jest opinia lekarza dotycząca konieczności całkowitego zwolnienia ucznia z zajęć (czyli o braku możliwości udziału w zajęciach), aby stwierdzić, czy zachodzi podstawa do zmiany decyzji i zwolnienia ucznia tylko z niektórych (w przypadku ucznia po operacji być może nawet z większości) ćwiczeń. Do tego czasu uczeń nie powinien brać udziału w zajęciach. Podstawę oceniania z wychowania fizycznego stanowi wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć oraz systematyczność udziału ucznia w zajęciach – priorytetem nie jest w tym przypadku uzyskanie osiągnięć z podstawy programowej (§ 9 ust. 1 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica jest obecnie w szpitalu i nie wróci do końca roku szkolnego. Nie ma możliwości uczestniczenia w szpitalu w lekcjach. Czy można dać jej szansę na klasyfikację (np. zaliczenie zdalne) przy zerowej obecności w semestrze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły otrzymuje informacje od nauczycielki,że rodzic - tatuś uczennicy przy okazji pobytów w szkole wykonuje zdjęcia nauczycielce bez jej wiedzy i zgody - o czym zdążył się pochwalić. Jakie dalsze kroki powinien podjąć dyrektor? Podczas zebrania z rodzicami, czas na indywidualne konsultacje wspomniany rodzic próbował wykorzystać na "komplementy" i oferowanie odwiezienia do domu. Nauczycielka jest przerażona (po wysłuchaniu nauczycielki -dyrekcja telefonicznie skontaktowała się z rodzicem, ustalając termin na spotkanie celem rozmowy). Proszę pilnie o podpowiedź dotyczącą dalszych działań nauczyciela i dyrektora.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Świadectwa drukujemy na zamówionych giloszach szkolnych. W jaki sposób wystawić teraz duplikat świadectwa uczniowi, który odszedł od nas w tamtym roku szkolnym, czyli 203/2014?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jak obliczać nadgodziny nauczyciela przedszkola za urlop wypoczynkowy wykorzystany w trakcie roku szkolnego?
- Uczeń realizuje obowiązek szkolny w formie nauczania indywidualnego- ma zaleconą psychoterapię, terapię rodzinną. Z naszych ustaleń wynika, że żadna z nich się nie odbywa. Jest ogromny problem z realizacją zajęć, ponieważ uczeń zamyka się w łazience albo leży w łóżku. Ponieważ z wielu przedmiotów nie mógł zostać sklasyfikowany - z uwagi na jego specyficzną sytuację - wydłużony został termin klasyfikacji do końca sierpnia. Nauczyciele przygotowali dostosowane zagadnienia, dyrektor przydzielił dodatkowe godziny na omówienie kwestii związanych z egzaminem, udzielono uczniowi informacji, że na egzaminie otrzyma również pomoc nauczyciela. Dyrektor spotkał się z matką ucznia, przedstawił ustalenia RP- z uwagi na przerwaną terapię (matka stwierdziła, że podczas wakacji nie będzie potrzebna) do ucznia skierowano psychologa szkolnego w celu pracy nad motywacją, udzielenia mu wsparcia i pomocy. Psychologowi udało się spotkać raz z uczniem, w czasie kolejnych wizyt uczeń przebywał w łazience. Matka twierdzi, iż uczeń jest przytłoczony ilością materiału- mimo, że nauczyciele, przyjmując za priorytet zdrowie ucznia, przygotowali najprostsze pytanie i zadania, te konkretnie lub tego typu, które będą na egzaminie. Z naszych ustaleń wynika, że uczeń popołudniu spotyka się z kolegami, jeździ na motorze. Matka wycofuje się z kontaktów ze szkołą, unika rozmów, nie odbiera telefonów. Dyrektor na 1 lipca wyznaczył spotkanie zespołu nauczycieli uczących z matką i ze specjalistami, którzy ewentualnie pracują z dzieckiem lub rodziną, i których matka może na to spotkanie zaprosić w celu podsumowania efektów pracy, ustalenia terminów egzaminów klasyfikacyjnych. Uczeń ma bardzo dużo nieobecności, nauczanie indywidualne jest od maja i nie jest realizowane w sposób oczekiwany- jeśli lekcje się odbywają, uczeń nie jest przygotowany, mimo wszelkiej przychylności szkoły i starań o zabezpieczenie dobra dziecka, może się okazać, iż na egzaminie nie będzie żadnej podstawy do ocen pozytywnych, lub uczeń, np. zamknie się w jakimś pokoju i egzamin nie będzie mógł zostać przeprowadzony. Czy poza skierowaniem sprawy do Sądu Rodzinnego jest inne rozwiązanie tej sytuacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe