Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Burmistrz w wytycznych do arkuszy na 2016/2017 rok może nakazać jednoczesne łączenie klas IV + V + VI na wszystkich przedmiotach , w sumie będzie to dotyczyło 22 uczniów małej wiejskiej szkoły?
W szkołach podstawowych działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, a możliwość funkcjonowania takich klas powinna zostać przewidziana w statucie - należy do niego wprowadzić stosowne zapisy. Wytyczne organu prowadzącego w tym zakresie, odpowiedzialnego za finansowanie szkoły, powinny być uwzględnione, w przeciwnym razie organ prowadzący może nie zatwierdzić arkusza organizacyjnego szkoły podstawowej (§ 4, § 5 ust. 7 i § 10 załącznika nr 2 do rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm., art. 5 ust. 7 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy rozumieć pojęcie zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w odniesieniu do rozp. MEN z dnia 5 października 2010 r.? Czy zajęcia (w formie spotkań uczniów z nauczycielami) organizowane 1 września, 1 czerwca, 22 czerwca to też zajęcia dydaktyczno-wychowawcze czy nie? A w związku z tym czy powinny one być wliczane do dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia gimnazjum, który od września 2015 r jest uczniem klasy II można zwolnić z nauki drugiego języka nowożytnego, czy dotyczy to tylko uczniów, którzy rozpoczęli naukę w tym roku w klasie I gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Nauczyciel realizuje tzw. pensum łączone, tj.15 h biblioteki i 9 h nauczania indywidualnego. Ile w takiej sytuacji może mieć nadgodzin? Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czym wg. Państwa są godziny dyrektorskie zwane inaczej godzinami do dyspozycji dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący nakazał, aby 25% godzin "kartowych" przeznaczyć na zajęcia świetlicowe, czy jest to zgodne z prawem? Chyba te godziny nie są przeznaczone na dopełnianie etatów świetlicy, po to by zredukować liczbę n-li tam pracujących, a takie zakusy ma nasz burmistrz. Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe