Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do zajęć dodatkowych, które wynikają z realizowanych przez szkołę zadań statutowych, można zaliczyć zajęcia korekcyjno - kompensacyjne?
Termin „zajęcia dodatkowe” odnosi się do wielu rodzajów zajęć organizowanych dla uczniów przez szkołę, min. do:
- zajęć wynikających z ramowego planu nauczania na danym etapie edukacji, np. religia/etyka, wychowanie do życia w rodzinie – gdzie na udział w zajęciach wymagana jest zgoda rodziców lub pełnoletniego ucznia;
- zajęć pozalekcyjnych wzbogacających ofertę edukacyjną szkoły, np. kółka zainteresowań, chór, teatr szkolny czy wolontariat;
- zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, np. zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych,logopedycznych, socjoterapeutycznych i innych o charakterze terapeutycznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę punkt przedszkolny dla dzieci z autyzmem. Pod opieka mam czwórkę dzieci o szerokim spectrum zaburzeń komunikacyjnych. Czy muszą one koniecznie uczyć się języka nowożytnego. Czy istnieje przepis zwalniający ich z tej nauki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w arkuszu ocen ucznia umieszcza się adnotację dotyczącą realizacji programu nauczania dostosowanego do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kwalifikacje nauczyciela: studia wyższe zawodowe 2001, licencjat z języka angielskiego, kolegium języków obcych, studia podyplomowe z EDB z ważnym kursem pierwszej pomocy – czy od 01.09.2021 może mieć zajęcia z EDB w liceum i szkole branżowej?
Do kiedy może taki nauczyciel uczyć w szkole ponadpodstawowej języka angielskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę dotyczącą kontroli realizacji rocznego obowiązku przedszkszkolnego. W wykazie z Urzędu Miasta figuruje dziecko zameldowane w naszym obwodzie. Z uzyskanych przez szkołę informacji wynika, że matka z dzieckiem nie zamieszkuje w tym miejscu. Ojciec nie odebrał pisma poleconego z prośbą o wskazanie miejsca pobytu dziecka. Nie otworzył też drzwi Pani pedagog, która osobiście udała się pod wskazany adres. Jak powinien postąpić teraz dyrektor? Czy pod wskazany adres należy wysłać upomnienie w sprawie wykonania obowiązku zapewnienia dziecku regularnego uczęszczania na zajęcia przedszkolne/szkolne, potem wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego z tytułem wykonawczym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem w trakcie oceny pracy. Czy opinia Rady Pedagogicznej w sprawie mojej oceny pracy jako dyrektora powinna być przeprowadzona w głosowaniu jawnym czy tajnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe