Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko ur. w 2014 r. może być odroczone i zostać rok dłużej w przedszkolu? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową, w tym afazję. Czy w zerówce będzie przysługiwała mu pomoc nauczyciela? W zaleceniach zapisane jest stosowanie specjalnej organizacji nauki i metod pracy.
Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której mieszka dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, na wniosek rodziców, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym. Wniosek składa się w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat. Wniosek można złożyć ponownie w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. Wniosek składa się nie później niż do dnia 31 sierpnia. W związku z tym pierwszy wniosek rodzice mogą złożyć do 31 sierpnia 2021 r. Odroczenie dotyczy każdorazowo jednego roku szkolnego. Do wniosku rodzice powinni dołączyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym. Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego, kontynuuje przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub w innej formie wychowania przedszkolnego. Przepisy nie zobowiązują ogólnodostępnego przedszkola lub szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym do zatrudnienia pomocy nauczyciela dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją, natomiast zatrudnienie takiej osoby jest uzależnione od tego, czy jest zalecane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz czy organ prowadzący wyrazi zgodę na zatrudnienie takiej osoby, co wymaga wniosku dyrektora (§ 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym obowiązują trzy odrębne Statuty czyli przedszkola, szkoły podstawowej i Zespołu? Proszę o wykładnię prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy numeru wzoru arkusza elektronicznego. Na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków oraz rozporządzeń z dnia 17 września 2019 r. i z dnia 29 czerwca 2021 r., zmieniających wspomniane rozporządzenie, proszę o odpowiedź:
O jakim numerze arkusz elektroniczny należy założyć uczniowi szkoły podstawowej rozpoczynającemu naukę w naszej szkole od roku szkolnego 2021/2022 przyjmowanego do klasy:
– siódmej ogólnodostępnej,
– siódmej przysposabiającej do pracy,
– ósmej ogólnodostępnej,
– ósmej przysposabiającej do pracy?
I podobne pytanie:
O jakim numerze arkusz elektroniczny należy założyć uczniowi branżowej szkoły I stopnia rozpoczynającemu naukę w naszej szkole od roku szkolnego 2021/2022 przyjmowanego do klasy:
– drugiej,
– trzeciej po szkole podstawowej,
– trzeciej po gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko 3-letnie otrzymało opinię o WWR. Jego mama chce, aby była realizowana w przedszkolu niepublicznym, do którego dziewczynka uczęszcza. W zaleceniach jest m.in. SI, w skład zespołu dyrektor ma możliwość powołania: oligofrenopedagoga, terapeuty, pedagoga (w jednej osobie), logopedy, psychologa. Nie jest niestety w stanie zapewnić SI - czy można realizować np. zajęcia terapeutyczne wykorzystujące elementy SI? Poza tym z kwoty dofinansowania za WWR ciężko jest dziecku zapewnić zajęcia SI.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnej sytuacji epidemii ciąży na nauczycielkach wychowania przedszkolnego obowiązek przygotowania diagnozy gotowości szkolnej na koniec kwietnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy po reformie możliwe jest realizowanie na poziomie rozszerzonym drugiego języka obcego, który był realizowany w szkole podstawowej jako drugi język nowożytny? Inaczej, czy w liceum ogólnokształcącym uczniowie mogą rozszerzać 2 języki obce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe