Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy godziny do dyspozycji dyrektora są obowiązkowe? Czy do tego musi być prowadzony dziennik?
Dyrektor ma obowiązek zorganizowania dla uczniów dodatkowych zajęć w ramach godzin do dyspozycji dyrektora w wymiarze określonym dla poszczególnych etapów edukacyjnych w załącznikach do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639). Wynika to z obowiązku realizacji przez szkoły tzw. ramówek, określonego wprost w art. 14 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. Dla uczniów są to zajęcia nieobowiązkowe, dlatego ich realizację odnotowuje się w dziennikach innych zajęć, zgodnie z § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r., poz. 1646).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałam zapytać, czy kierownik gospodarczy może być członkiem Komisji inwentaryzacyjnej (rocznej) przeprowadzanej drogą weryfikacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa publiczna ale nie samorządowa tylko prowadzona przez osobę fizyczną musi zastosować się od maja do przepisów RODO? Jeżeli tak to czy na państwa stronie będzie coś o wdrażaniu tych przepisów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Program wychowawczo - profilaktyczny dla Poradni Psychologiczno Pedagogicznej (Do pracy w roku szkolnym 2017 2018.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w niepublicznej szkole podstawowej z uprawnieniami szkoły publicznej. Od tego roku należy rozliczać osobno wydatkowanie części subwencji na dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności. Cy zakup tablicy interaktywnej wraz z odpowiednimi programami terapeutycznymi możemy zakwalifikować jako zakup pomocy dydaktycznej do pracy z uczniem z zespołem Aspergera?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do sprawy cyt. "Stowarzyszenie Internowanych i Represjonowanych zwróciło się o udzielenie informacji dotyczącej nauki i ukończenia szkoły przez naszego absolwenta z roku 89. Proszą o informacje oraz kserokopie dokumentacji w tej sprawie. Jako podstawę wniosku wskazują ustawę o dostępie do informacji publicznej. Czy szkoła musi odpowiedzieć na wniosek i czy ma udostępnić te informacje o absolwencie naszej szkoły? A co z ustawą o ochronie danych osobowych?
Absolwent szkoły nie jest organem szkoły, ani funkcjonariuszem publicznym, a w związku z tym należy odmówić udzielenia informacji o absolwencie, gdyż nie stanowią informacji publicznej. Ponadto przekazanie informacji o nim bez uprzedniego uzyskania jego zgody naruszyłoby jego dane osobowe i dobra osobiste. (art. 6 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Dz.U. z 2016 r., poz. 1764; art. 23 i art. 24 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Dz.U. z 2017 r., poz. 459; art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). "
W jakiej formie powinna nastąpić odpowiedź.
1. zwykłym pismem - gdyż sprawa nie dotyczy informacji publicznej;
2. czy odmowa udzielenia odpowiedzi decyzją administracyjną.
Jaką należy podać podstawę prawną
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe