Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy indywidualną teczkę ucznia należy prowadzić dla każdego ucznia objętego pomocą psych.-pedag.? Tzn. czy również np. dla ucznia uczestniczącego w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, czy tylko dla uczniów z orzeczeniem?
Zgodnie z § 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm.), przedszkole, szkoła i placówka gromadzi, w indywidualnej teczce, dla każdego dziecka, ucznia, uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, objętego odpowiednio kształceniem specjalnym, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego, terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz indywidualne programy zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Prowadzenie teczki jest więc obowiązkowe w tych trzech przypadkach, w tym dla ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące godzin znajdujących się w arkuszu organizacyjnym na wakacie. Dyrektor szkoły od sierpnia 2019 roku poszukuje nauczyciela do zajęć. Brak ofert chętnych nauczycieli do pracy. Nauczycielom zatrudnionym na stałe w placówce godzin nie można przydzielić ponieważ mają 1,5 etatu.
W związku z powyższym godziny znajdują się na wakacie, a dyrektor przydziela je jako zastępstwa doraźne kadrze kierowniczej oraz w miarę możliwości nauczycielom na stałe zatrudnionym podczas zmian w planie (w przypadku zmian w związku z chorobą, wycieczką itp. nauczycieli).
Dyrektor szkoły odpowiada za realizację podstawy programowej.
Czy w związku z powyższym organ prowadzący może zabronić realizacji zastępstw doraźnych przez kadrę kierowniczą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinny być w szkole odnośnie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jeśli mamy uczniów z opiniami (nie mamy nikogo z orzeczeniem)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej od 1.09.2013r. (wcześniej pracowałem w tej szkole jako nauczyciel). W szkole tej nadal pracuje nauczyciel, który był dyrektorem do 31.08.2013r. W grudniu wystąpił o ocenę pracy. Czy po takim okresie pracy w roli nauczyciela mogę go ocenić?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek informowania nauczyciela o planowanym terminie obserwacji jego lekcji - hospitacji zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może realizować godziny karciane( art.42 KN) pracując tylko z jednym uczniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe