Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy IPET-y w gimnazjum można tylko zmodyfikować, czy trzeba napisać nowe, by były ważne od 1 października 2017 r.?
Na podstawie art. 363 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 kształcenie specjalne dla uczniów gimnazjum do czasu zakończenia nauki jest organizowane na podstawie rozporządzenia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2015 r., poz. 1113, które w § 6 ust. 5 stanowi o opracowaniu IPET na okres, na jaki zostało wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, nie dłuższy jednak niż etap edukacyjny, co oznacza kontynuację dotychczasowych programów. Jedynie zgodnie z § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1652 dotychczasowy IPET ucznia gimnazjum należy do 30 września 2017 r. dostosować do znowelizowanych od dnia 1 września 2017 r. warunków odnośnie jego treści – chodzi o uzupełnienie m.in. o wskazanie kierunku zintegrowanych oddziaływań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, które mają wpłynąć na poprawę funkcjonowania ucznia i wzmocnienie jego uczestnictwa w życiu szkoły, a ponadto przez określenie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego prowadzonych od VII klasy szkoły podstawowej, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu realizowanych w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz rodzaju i sposobu dostosowania warunków organizacji kształcenia specjalnego do rodzaju niepełnosprawności ucznia, z wykorzystaniem technologii wspomagających to kształcenie. Jeśli IPET nie zostanie uzupełniony do dnia 30 września 2017 r., z dniem 1 października 2017 program straci ważność i konieczne będzie opracowanie nowego programu (art. 311 PWuPO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jeżeli nauczyciel nie wnosi sprzeciwu do przedstawionego mu projektu oceny pracy, to dyrektor zobowiązany jest do zachowania 5 dni roboczych od daty sporządzenia projektu do wydania karty oceny oraz czy w punkcie „data dokonania oceny” powinna się znaleźć data sporządzenia projektu oceny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy poprawne jest używanie wyrażenia "oceny proponowane", czy "przewidywane", czy obie formy są dopuszczone?
Czy poprawne jest używanie sformułowania "oceny cząstkowe", czy "oceny bieżące", czy obie formy są prawidłowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z wczesnego wspomagania rozwoju może być nauczycielem wspomagającym?
Czy ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki też dają kwalifikacje na stanowisko nauczyciela wspomagającego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Na ile dni wcześniej przed planowaną kontrolą z kuratorium powinien się o tym dowiedzieć dyrektor szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń 16 - letni śródrocznie nieklasyfikowany w OHP wraca do swojej szkoły obwodowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe