Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy każda zmiana danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, powstałych po wpisie do ewidencji, wymaga od placówki niepublicznej na gruncie art. 168 ust. 7 prawa oświatowego, uzyskania opinii kuratora oświaty o spełnieniu wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust. 1 pkt 1. Czy np. zmiana statutu nie wprowadzająca nowych zasad działania placówki, a jedynie mająca charakter uszczegóławiający, wymaga uzyskania takiej opinii? Przy jakich zmianach będzie to niezbędne?
W przypadku gdy osoba prowadząca placówkę niepubliczną zamierza dokonać zmiany danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, które dotyczą wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe (rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach), zobowiązana jest przedstawić pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu tych wymagań. Zmiana statutu, a także zmiana innych danych zawartych w zgłoszeniu nie wymaga przedstawienia takiej opinii.
Podstawa prawna:
Art. 168 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 01.09.2015 w mojej szkole został zatrudniony nowy nauczyciel. Moje pytanie dotyczy tego, w jaki sposób powinna być dostarczona do nas teczka akt osobowych? Czy powinnam wystosować pismo z prośbą o nadesłanie nam akt? Jaką procedurę zastosować?
Drugie moje pytanie dotyczy rozkładów materiału, czy nauczyciele nadal mają obowiązek składać je do kancelarii? Nadmieniam , że pełnię obowiązki dyrektora od dnia 01.09.2015 stąd moje wątpliwości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy rozliczać godzinowo zajęcia z 15 obszarów zamieszczonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, jeżeli tak, to w jaki sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli. Czy członkowie Rady Gminy mają prawo wglądu do projektów organizacyjnych? Czy mają prawo wprowadzania w nich zmian?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów jest aktualne?
2. Czy w programie IPET zalecenia określone w orzeczeniu o kształceniu specjalnym np. terapia pedagogiczna , terapia psychologiczna, integracja sensoryczna można rozłożyć na czas realizacji określony w orzeczeniu ( czas realizacji wychowania przedszkolnego ) w taki sposób ,że w pierwszym roku planujemy terapię logopedyczną i terapię psychologiczna a w kolejnym roku integrację sensoryczna i terapię logopedyczną.
Co w przypadku organizacji Integracji sensorycznej, gdy nie mamy sali z przeznaczeniem na ten cel. Jesteśmy przedszkolem ogólnodostępnym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Przebywałam na dłuższym zwolnieniu lekarskim trwającym 1,5 roku. Do pracy wróciłam 1 marca 2012 r. Pełniąca obowiązki dyrektora pomyliła się i zajęcia pozalekcyjne, tj. koło informatyczne dla klasy VI wpisała do dziennika lekcyjnego, z którego uczniowie zostali ocenieni na I semester. W szkolnym planie nauczania informatyka kończy się w klasie V. Co mam w takim przypadku zrobić?
Pytanie 2:
Uczniowie klasy IV od 20 września 2011 r. posiadali zwolnienie z wychowania fizycznego. Pełniąca obowiązki dyrektora wydała decyzję o zwolnieniu uczennicy z tych zajęć, lecz na I sem nauczyciel w-fu wystawił jej ocenę z przedmiotu. P. o. dyr. nie zanegowała tego. Jak mam postąpić w tym przypadku - czy na koniec roku mam przepisać tę ocenę, czy napisać " zwolniona"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe