Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy każdą zmianę w statucie niepublicznej szkoły podstawowej musi zatwierdzić organ jednostki samorządu terytorialnego.
Ponieważ nadawanie, a w konsekwencji również zmiana statutu niepublicznej należy do wyłącznej kompetencji organu prowadzącego, organ dokonuje zmian samodzielnie (nie zatwierdza ich j.s.t.). Natomiast w ciągu 14 dni od zmiany statutu, organ prowadzący ma obowiązek dokonania aktualizacji wpisu do ewidencji szkół niepublicznych i przedłożenia zmian w statucie organowi prowadzącemu ewidencję (art. 172 ust. 1, art. 168 ust. 13 w zw. z ust. 4 pkt 4 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracuje u mnie w przedszkolu niepublicznym nauczyciel będący jednocześnie dyrektorem ds. pedagogicznych, który ukończył studium pedagogiczne o specjalności edukacja wczesnoszkolna. W związku z chęcią poszerzania swoich kwalifikacji - w tym roku osoba ta ukończyła studia wyższe (licencjat) z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia magisterskie natomiast chciałaby zrobić już z innej specjalności, np. logopedia, oligofrenopedagogika lub terapia pedagogiczna, co bardzo by się przydało w naszym przedszkolu. Uczelnia, na której studiowała ta Pani upiera się, że w związku ze zmianą przepisów nie ma możliwości robić magisterki z innej specjalności, konieczna jest kontynuacja pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a dopiero potem, na studiach podyplomowych można zrobić wspomniane kierunki. Wydaje mi się nonsensem studiowanie kolejnych lat kierunku, z którego już nauczyciel ma kwalifikacje uzyskane podczas studium, i których już przecież nie utraci.
Moje pytanie zatem brzmi: czy nauczycielka może kontynuować studia na magisterce z innego kierunku niż licencjat (np. logopedia lub oligofrenopedagogika) i czy tak zdobyte kwalifikacje będą zgodne z prawem oświatowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2020 chcę, by w mojej szkole prowadzony był już tylko dziennik elektroniczny, bez dziennika papierowego. Jakie są procedury wprowadzenie tego rozwiązania?
W roku szkolnym 2019/2020 równolegle do czasu zamknięcia szkół prowadzony był dziennik elektroniczny i papierowy. Od 16 marca już tylko elektroniczny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września br. zostałem wyznaczony na osobę zastępującą dyrektora (dyrektor od ponad roku jest zawieszony). W roku szkolnym 2019/2020 pełniłem funkcję wicedyrektora, jednak funkcja ta z dniem 31 sierpnia 2020 wygasa, stąd powołanie mnie na osobę zastępującą przez organ prowadzący. Jaką pieczątką służbową mam się posługiwać od 1 września 2020 r.? Czy może widnieć na niej zapis z-ca dyrektora, czy raczej os. z-ca dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura otworzenia filii placówki oświatowej (niepublicznej) w innej miejscowości?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam pismo z Centrum Pomocy Rodzinie z prośbą o udzielenie informacji dotyczących ucznia mojej szkoły, który jest pod opieką rodziny zastępczej. Informacje o które prosi Centrum Pomocy Rodzinie to m. in. frekwencja, wyniki nauczania, wykaz przedmiotów które sprawiają uczniowi trudności, zagadnienia programowe, które wymagają szczególnego wsparcia i pomocy, funkcjonowanie ucznia na terenie szkoły oraz w grupie rówieśniczej, udział w kołach zainteresowań, udział w wyjazdach i imprezach klasowych, szczególne osiągnięcia i zainteresowania, czy uczeń jest objęty pomocą pedagogiczną lub psychologiczną, oraz współpraca opiekuna ze szkołą/wychowawcą/pedagogiem.
Czy jako dyrektor placówki mogę wszystkie te informacje przekazać?
Proszę o podanie wykładni prawnej, która będzie podsatwą przekazania informacji o uczniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe