Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy każdy nauczyciel danym roku szkolnym powinien być objęty planową obserwacją zajęć?
Na podstawie § 22 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2020 r., poz. 1551 ze zm.) dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki oraz przebieg procesów kształcenia i wychowania w szkole lub placówce, oraz efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki. W celu realizacji tych zadań dyrektor szkoły lub placówki we współpracy z nauczycielami m.in. obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki (§ 22 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia). Dyrektor szkoły lub placówki opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej. Plan nadzoru pedagogicznego zawiera w szczególności plan obserwacji zajęć prowadzonych przez nauczycieli (§ 23 ust. 1 i ust. 3 pkt 4 ww. rozporządzenia). Z decyzji dyrektora, przedstawionej w planie nadzoru pedagogicznego, wynika, czy w danym roku szkolnym będą obserwowane zajęcia prowadzone przez wszystkich, czy tylko niektórych nauczycieli, np. z określonych przedmiotów lub zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ramowym planie nauczania dla branżowej szkoły I stopnia ujęte są poza obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi i zajęciami z wychowawcą godziny do dyspozycji dyrektora szkoły w liczbie 3 godzin w cyklu nauczania.
Pytanie:
Czy ww. 3 godz. należy obowiązkowo wykorzystać w podanej liczbie? Czy może to być 1 godz. lub 2 godz. w cyklu nauczania?
Czy ww. 3 godz. do dyspozycji dyrektora można wykorzystać tylko na przedmioty zawodowe teoretyczne lub praktyczne, czy także na ogólnokształcące?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas planowanej obserwacji lekcji informatyki dyrektor może ze sobą zabrać na tę obserwację innego nauczyciela uczącego tego samego przedmiotu, w tej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy podstawa prawna nadzoru pedagogicznego nie uległa zmianie w związku z nowym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego /Dz. U. z 2015r., poz. 1270/?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel dyplomowany składajacy dokumenty do konkursu na stanowisko dyrektora szkoły do aktu dyplomowania musi dołączyć jego uzasadnienie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o potwierdzenie czy w II klasie liceum ogólnokształcącego obowiązuje ramowy plan nauczania wynikający z rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 8 marca 2022 r.?
Czy w I klasie liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2022/2023 obowiązywały poniższe podstawy programowe:
- EDB (rozporządzenie z dnia 1 sierpnia 2022 r.),
- historia i hit (rozporządzenie z dnia 8 marca 2022 r.),
pozostałe przedmioty (rozporządzenie o podstawie programowej z dnia 30 stycznia 2018r.)?
Czy w I klasie liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2023/2024 będą obowiązywały następujące podstawy programowe:
EDB (rozporządzenie z dnia 1 sierpnia 2022 r.),
historia i hit (rozporządzenie z dnia 8 marca 2022 r.),
- biz (rozporządzenie z dnia 6 lutego 2023 r.),
- język polski (rozporządzenie z dnia 6 lutego 2023 r.),
- geografia (rozporządzenie z dnia 6 lutego 2023 r.),
- pozostałe przedmioty bez zmian (podstawa z dnia 30 stycznia 2018 r.).
Czy w klasie II liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2023/2024 będą obowiązywały następujące podstawy programowe:
- historia i hit (rozporządzenie z dnia 8 marca 2022 r.),
- podstawy przedsiębiorczości (podstawa programowa z dnia 30 stycznia 2018 r. czy z dnia 8 marca 2022 r.?),
- pozostałe przedmioty (podstawa z dnia 30 stycznia 2018 r.).
Czy w klasie III i IV obowiązuje podstawa programowa z dnia 30 stycznia 2018 r.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe