Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy kursy kwalifikacyjne "Terapia pedagogiczna" - 270 godz.i "Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo" - 270 godz., który daje kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie,czy po zmianie przepisów upoważniają do pracy z uczniem z Autyzmem i z Zespołem Aspergera w szkole podstawowej?
Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki nadaje pełne kwalifikacje wyłącznie do pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz w stopniu głębokim. Zatem, jeśli uczeń autystyczny, w tym z zespołem Aspergera ma dodatkowe rozpoznanie niepełnosprawności intelektualnej (czyli ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną) - to powinien z nim pracować, np. prowadząc zajęcia rewalidacyjne nauczyciel po oligofrenopedagogice. Jeśli uczeń jest w normie intelektualnej – to tenże nauczyciel nie może z nim prowadzić rewalidacji. Może natomiast – bo ma takie kwalifikacje po kursie terapii pedagogicznej – prowadzić z tym uczniem zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oczywiście o ile, Zespół na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu jego funkcjonowania oraz wskazań zawartych w orzeczeniu, uzna, że należy uczniowi przyznać tę formę pomocy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel pedagog jest zatrudniony w naszej szkole od 1.09.2019 roku w wymiarze 6/22. Złożył wypowiedzenie z pracy z dniem 31.10.2019 roku. Ile dni urlopu należy mu się za te dwa miesiące pracy? Dodam, że ten nauczyciel jednocześnie pracuje i będzie pracował w innej szkole na cały etat.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa na zwolnieniu lekarskim. Chce przejść na świadczenie kompensacyjne 26 października. Czy musi wrócić do pracy przed rozwiązaniem stosunku pracy aby przejść na świadczenie kompensacyjne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownikowi niepedagogicznemu, który idzie na urlop wypoczynkowy zgodnie z planem urlopu trzeba wypisywać tzw. kartę urlopową?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dzień wolny od pracy za święto przypadające w sobotę. Czy nauczycielom zatrudnionym w placówce feryjnej, w placówce nieferyjnej oraz dyrektorowi, wicedyrektorowi i kierownikowi świetlicy należy się dzień wolny za święto przypadające w innym dniu niż niedziela (np. w 2020 roku za 15 sierpnia i 26 grudnia)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przedszkola prosi o urlop wypoczynkowy w trakcie trwania zajęć, czy muszę udzielić go w podanym terminie przez nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe