Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy kursy kwalifikacyjne "Terapia pedagogiczna" - 270 godz.i "Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo" - 270 godz., który daje kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie,czy po zmianie przepisów upoważniają do pracy z uczniem z Autyzmem i z Zespołem Aspergera w szkole podstawowej?
Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki nadaje pełne kwalifikacje wyłącznie do pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz w stopniu głębokim. Zatem, jeśli uczeń autystyczny, w tym z zespołem Aspergera ma dodatkowe rozpoznanie niepełnosprawności intelektualnej (czyli ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną) - to powinien z nim pracować, np. prowadząc zajęcia rewalidacyjne nauczyciel po oligofrenopedagogice. Jeśli uczeń jest w normie intelektualnej – to tenże nauczyciel nie może z nim prowadzić rewalidacji. Może natomiast – bo ma takie kwalifikacje po kursie terapii pedagogicznej – prowadzić z tym uczniem zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oczywiście o ile, Zespół na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu jego funkcjonowania oraz wskazań zawartych w orzeczeniu, uzna, że należy uczniowi przyznać tę formę pomocy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wicedyrektor szkoły nabywa prawa emerytalne w maju (kobieta ur. 1 maja 1960 r.). Poinformowała, że złoży podanie o zwolnienie z uwagi na nabycie praw do emerytury, aby w maju się zwolnić i złożyć dokumenty do ZUS. Przychylę się do jej prośby choć z wielkim bólem, ponieważ chciałbym, aby dalej pracowała i pełniła funkcje wicedyrektora. Jest bardzo dobrym fachowcem i świetnie mi się z nią współpracuje (od 16 lat jest wicedyrektorem). Czy po zwolnieniu i po np. 2 dniach mogę ponownie powierzyć jej funkcje czy muszę z wyprzedzeniem zasięgnąć opinii od organu prowadzącego i Rady Pedagogicznej i niezależnie od jej rodzaju mogę ponownie powierzyć jej funkcje do końca mojej kadencji czyli na 3 lata? Czy bez wyżej wymienionych opinii tylko mogę do końca roku tak jak jest w arkuszu organizacyjnym na br. szkolny. Proszę o podanie kroków jakie powinien podjąć dyrektor po złożeniu podania przez wicedyrektora.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniamy wychowawcę internatu przy zespole szkół na 1/2 etatu na podstawie KN, osoba ta jednocześnie jest zatrudniona w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej jako asystent rodziny. Czy jako drugi zakład pracy powinniśmy wypłacać wysługę lat niezależnie że pierwszy zakład wypłaca dodatek za wysługę za te same zakończone okresy pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dla nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania w wymiarze 18 godzin mam w roku szkolnym 15 godzin z wymiaru 18 oraz 6 godzin świetlicy z wymiaru 26, czyli 15/18 + 6/26.
Jakie działania prawne należy podjąć, aby zmienić nauczycielowi warunki zatrudnienia, z korzyścią dla nauczyciela.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może patrząc na potrzeby szkoły nakazać nauczycielom prowadzenie dodatkowych dwóch zajęć tygodniowo przeznaczonych np. na koła zainteresowań? Co zrobić, jeżeli n-l nie realizuje tych zajęć twierdząc, że nie ma takiego obowiązku? Sprawa dotyczy br. szkolnego (2016/17).
- Kto ma pierwszeństwo zatrudnienia na zastępstwo do oddziału przedszkolnego? Opis sytuacji zatrudnienia: W ubiegłym roku szkolnym n-l kontraktowy K.X. zatrudniony był na zastępstwo za n-la , który przebywał na zwolnieniu lekarskim, a następnie przeszedł na urlop zdrowotny, na którym pozostanie do grudnia 2015 r. N-l K już był wcześniej u nas zatrudniony na rok na zastępstwo do oddziału przedszkolnego i sprawdził się znakomicie. N-l A.Y., kontraktowy, z umową na czas nieokreślony, pracuje kilka lat, w większości na niepełnym etacie (świetlica, Zaj. kor. komp.), z kwalifikacjami do przedszkolnego oddziału, ostatnie dwa lata przebywał na macierzyńskim i urlopie rodzicielskim, który trwa do 13 września 2015r. , w maju podpisał porozumienie (zgodę) na 10/32 etatu na zaj. kor.komp. Straszy sądem ! Jeżeli przydzielę godziny AY, to co będzie w grudniu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe