Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy kwalifikacje do nauczania PRZYRODY w szkole ponadgimnazjalnej posiada osoba, która: 1) ukończyła studia licencjackie "biologia - specjalność nauczycielska z chemią" (ukończ w 2013r) oraz studia magisterskie "biologia, biologia sądowa" (ukończ w 2015r); 2) ukończyła studia magisterskie z matematyki (z przygotowaniem pedagogicznym) w 1996r oraz studia podyplomowe kwalifikacyjne z fizyki (ukończ w 2012r.)
Nauczyciel z kwalifikacjami do nauczania biologii może również uczyć przyrody w szkole ponadgimnazjalnej. Z uwagi na ukończone studia magisterskie, nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje (§ 3a ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz. U. z 2015 r., poz. 1264 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie sposobu wypełniania/drukowania arkuszy ocen: czy jednostronne komputerowe wypełniane arkuszy ocen oznacza, że druga strona kartki pozostaje pusta, czy też można wydrukować na odwrocie oceny z kolejnego roku szkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w roku szkolnym 2018/2019 ukończy pierwszą klasę technikum, może być przyjęty do klasy drugiej liceum ogólnokształcącego, czy musi powtarzać klasę pierwszą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowy IPET dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim uczęszczającego do przedszkola.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą specjalną, jestem nowym dyrektorem, poprzedniczka zaplanowała w planie nadzoru taki punkt: Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych. Nie bardzo wiem jak to zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe