Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy mogę zatrudnić pracownika na 1/2 etatu jako nauczyciela świetlicy i na 1/2 etatu jako pracownika administracji na stanowisku pomoc nauczyciela? Jeżeli tak, czy muszę stworzyć dwie odrębne umowy?
Tak, w tym wypadku należy podpisać dwie odrębne umowy, bowiem podstawą zatrudnienia na każdym z tych stanowisk jest inny akt prawny. W przypadku zatrudnienia na stanowisku nauczyciela podstawa będzie art. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r., poz. 984). W przypadku zatrudnienia na stanowisku pomoc nauczyciela podstawą będzie ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. Z 2022 r., poz. 1510).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor pogotowia opiekuńczo-wychowawczego będzie miał prawo przejścia na świadczenie kompensacyjne?
- Nauczyciel, który uczył w gimnazjum od 18 maja 2016 roku do dnia dzisiejszego przebywa na urlopach macierzyńskich i rodzicielskich (Pani urodziła w tym czasie dwoje dzieci) łącznie udzielono w/w urlopów do dnia 23 października 2018 roku. Zgodnie z Reforma w Oświacie zlikwidowano jest w naszej szkole gimnazjum- obecnie jest jedynie jedna trzecia kl. gimnazjum i osiem klas szkoły Podstawowej. Jak wynika z powyższego dla nauczyciela, który wróci z urlopów 23 października 2018 roku nie ma godzin lekcyjnych. Bardzo prosze o informacje jak rozwiązać z w/w nauczycielem umowę o pracę. Nauczyciel jest nauczycielem kontraktowym i umowę ma na czas nieokreślony. Bardzo prosze o dokładne wyjaśnienie i podanie podstawy prawnej.
- Składając dokumenty do konkursu na stanowisko dyrektora szkoły nie dołączyłem uzasadnienia aktu dyplomowania. Komisja konkursowa nie dopuściła mnie do dalszego etapu postępowania. Czy słuszna była decyzja komisji?
- Czy ukończone w 1996 r. studia podyplomowe z zakresie "Wychowania seksualnego" dają kwalifikacje do nauczania przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"? (pytanie dotyczy pedagoga)
- Chciałam zapytać, czy nauczyciel rozpoczynający swoją pierwszą pracę, oprócz badania wstępnego jest zobowiązany do dostarczenia pracodawcy dodatkowego zaświadczenia lekarskiego (np. od lekarza rodzinnego) o tym, że może podjąć pracy na tym stanowisku?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe