Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można połączyć nauczanie indywidualne - mam dwóch uczniów z tej samej klasy?
Indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Wymieniona przesłanka jest jedyną przesłanką orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego. Stan zdrowia "znacznie utrudniający lub uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły" oznacza występowanie u ucznia takich niepełnosprawności lub (co najmniej przejściowe) występowanie takiego schorzenia, które stanowi rzeczywistą przeszkodę do uczęszczania do szkoły. Stanowisko sądu: Przesłanki z art. 71b ust. 1a ustawy nie zawężono jedynie do fizycznych przeszkód, co oznacza, że powinny być brane pod uwagę również inne przeciwwskazania do uczęszczania do szkoły. Stan zdrowia, który powoduje, że uczeń nie jest w stanie wywiązać się z obowiązku szkolnego (nie może uczęszczać do szkoły ze względu na choroby, urazy, stany pooperacyjne, trwającą rehabilitację i inne) albo też jest w stanie fizycznie dotrzeć do szkoły i w niej przebywać, lecz pobyt w środowisku szkolnym może zagrażać jego zdrowiu lub zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu innych uczniów. Indywidualne nauczanie organizuje się na czas określony w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania, wydanym przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. Gdzie organizujemy zajęcia indywidualne? Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu ucznia, w domu rodzinnym, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym lub placówce opiekuńczo-wychowawczej, ale także w odrębnym pomieszczeniu w szkole, w zakresie określonym w orzeczeniu w odniesieniu do dziecka, którego stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Oznacza to, że szczegółowe wymagania i warunki prowadzenia indywidualnego nauczania powinny być określone w orzeczeniu. Wg § 6. Rozporządzenia na podstawie orzeczenia dyrektor ustala zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęć indywidualnego nauczania oraz formy i zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podstawa prawna:1) Wyrok z dnia 28 sierpnia 2008 r. - Wojewódzki Sąd Administracyjny w GorzowieWielkopolskim (II SA/Go 246/08) 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży. 3) Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 71b. ust. 1a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w kl.V i VI z godzin dyrektorskich można zorganizować zajęcia z wychowania do życia w rodzinie przez caly rok szkolny? Rozporządzenie mówi tylko o 15 godzinach w każdej klasie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (2017) jest zapis, że nauczyciel opracowuje diagnozę dojrzałości szkolnej dla tych dzieci, które w danym roku szkolnym mają rozpocząć naukę w szkole, a w rozporządzeniu MEN w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i druków szkolnych (2017) czytamy, że przygotowuje się dla dzieci 5-6 letnich objętych wychowaniem przedszkolnym. W związku z tym, nasuwa się pytanie: Czy gotowość trzeba przygotować tylko dla 6-latków, czy dl 5-latków też, gdyż mogą za zgodą rodziców rozpocząć naukę w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej chciałabym wprowadzić w roku szkolnym 2016/2017 nowy zawód w technikum - technik lotniskowych służb operacyjnych. Jakie kroki muszę zrobić w tym kierunku? Od czego zacząć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących oceniania mówiących, że sprawdzian ,test, praca klasowa jest do wglądu dla ucznia i rodzica: czy nauczyciel ma obowiązek dać uczniowi lub rodzicowi w/w prace do domu, czy jest to wygląd tylko na terenie szkoły? (podstawa prawna)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szykuję szkolny zestaw programów nauczania. Czy prawdą jest, że teraz programy nauczania nie mają nr dopuszczeń, tylko podręczniki mają nr dopuszczeń? Od kiedy obowiązuje taki stan rzeczy? Chodzi o klasy gimnazjalne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe