Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można przedłużyć etap edukacyjny dla uczniów w klasie autystycznej specjalnej w szkole ogólnodostępnej jeśli uczniowie mają niepełnosprawność sprzężoną autyzm oraz upośledzenie znaczne i są w wieku 18 i 20 lat i pragnę nadmienić, że na etapie gimnazjum już im wydłużono klasę I a obecnie są w klasie II. Jeśli brać pod uwagę rozporządzenie dot.ramówek z 2012 r. to nie ma takiej możliwości. Chciałabym się dowiedzieć czy są jakieś inne orzecznictwa, które to umożliwiają, że uczniowie ze sprzężoną niepełnosprawnością i upośledzeniem znacznym mogą mieć przedłużenie etapu np. w klasie II G i w klasie III G. Proszę o odpowiedź.
Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania (Dz. U. z 2012 r. Nr 37, poz. 204) utrzymuje instytucję przedłużenia okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych i jednoznacznie określa możliwość takiego przedłużenia okresu nauki na każdym etapie edukacyjnym maksymalnie do roku. Bez względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności danego ucznia. Nie ma więc prawnej możliwości przedłużenia wspomnianym w pytaniu uczniom okresu nauki po raz kolejny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany nabywa prawo do nagrody jubileuszowej 3 września 2019 r.. Czy w nagrodzie jubileuszowej uwzględniamy średnią z nadgodzin ponadwymiarowych? Jeżeli tak, to z jakich miesięcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności ze sprzężeniami spełniające obowiązek pozaszkolny na podstawie wydanej przez dyrektora szkoły rejonowej zgody (uczęszcza do ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego) musi przystępować do egzaminów klasyfikacyjnych w szkole macierzystej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2011 dzieci sześcioletnie mogą rozpocząć naukę w klasie pierwszej. Jakie są procedury przyjmowania sześciolatków do szkoły? Czy dziecko musi mieć opinię poradni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli w szkole nie ma szkolnych organizacji związkowych i nikt nie zadeklarował przynależności do związków zawodowych czy w takim przypadku należy arkusz organizacji szkoły wysłać do opiniowania do związków zawodowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie dotyczy realizacji godzin Wychowanie do życia w rodzinie. W Rozporządzeniu MEN z dnia 10 sierpnia 2009. r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym... 9dz.u. nr 131, poz. 1079) w paragrafie 3 czytamy, iz na realizację zajęć w szkole publicznej przeznacza się 14 godzin - w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców. pyt. 1 - czy to oznacza , iż realizacja jest następująca: 5 h oddzielnie chłopcy, 5 godzin oddzielnie dziewczynki, 4 godziny razem cała klasa (suma daje 14 godzin na klasę i jest uwzględniony podział godzinowy na grupy klasowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe