Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można uznać, że osoba mająca licencjat z filologii angielskiej oraz magistra dydaktyki języków obcych ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w szkole średniej?
Do nauczania języka angielskiego w liceum, technikum i szkole zawodowej wystarczające jest ukończenie studiów pierwszego stopnia (licencjat) na kierunku filologia w specjalności danego języka obcego oraz przygotowanie pedagogiczne, co oznacza, że nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje, dodatkowo podwyższone studiami magisterskimi na drugim kierunku (§ 11 ust. 2 pkt 2 lit a) w zw. z § 2 ust. 1 i § 3 oraz § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz. U. z 2015 r., poz. 1264).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o listę spraw objętych obowiązkiem prowadzenia metryki.
- Nauczyciel był zatrudniony jako współorganizujący kształcenie ucznia z niepełnosprawnością na pensum 20/20. Ten sam uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenie specjalnego – upośledzenie w stopniu umiarkowanym. 1. Czy można wprowadzić zajęcia indywidualne dla takiego ucznia (kształcenie specjalne) na większości lekcjach (6 – i są tu prowadzone edukacje zgodnie z ramowym planem dla kształcenia specjalnego), a na 5 pozostałych jest dostosowywany program i ramowy plan nauczania. 2. Jak przekształcić umowę o pracę dla tego nauczyciela – aktualnie ma tylko 3 godziny jako współorganizujący (w klasie z uczniem), pozostałe 15 godzin ma zajęcia indywidualne z tym uczniem – czy z pensum 18? Czy wtedy ma etat łączony 15/18 + 3/20 czyli 18/18 3. Czy należy się dodatek za trudne warunki pracy – na wszystkie godziny, czy tylko na te indywidualne? 4. Dodatkowa godzina zajęć rewalidacyjnych czy traktować ją z pensum współorganizującego, czyli z 20 czy z 18?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do wcześniej już zadanego pytania chciałam dodać, że wymieniony przeze mnie nauczyciel (przebywajacy obecnie na dalszym zwolnieniu w naszej placówce - nauczyciel mianowany, zatrudniony na pełny etat) prowadzi działalność gospodarczą, której nie może zawiesić, gdyż zatrudnia kilka osób.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w Szkole Specjalnej Przygotowującej do Pracy w klasie o profilu kulinarnym musi posiadać jakieś dodatkowe kwalifikacje do prowadzenia zajęć przysposabiających do zawodu?
- Czy nauczyciel uczący w szkole średniej przysposobienia obronnego ma kwalifikacje do nauczaniu przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe