Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można wypełniać arkusze ocen elektronicznie, jeśli były wypełniane ręcznie?
Arkusz ocen może zostać wypełniony pismem odręcznym lub elektronicznie (§ 14 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz. U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm.). Natomiast ten sam arkusz ocen nie może być wypełniony częściowo ręcznie i następnie wypełniany elektronicznie, ponieważ w zależności od sposobu wypełniania arkusza obowiązują odmienne wzory, co wynika z załączników nr 2 i 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Sposób wypełniania należy przyjąć dla danego arkusza.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam dwójkę dzieci w dwóch różnych grupach wiekowych z orzeczeniem (niepełnosprawność ruchowa z afazją). Jedno dziecko ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, który prowadzi z nim również rewalidację (nauczyciel ma pełne kwalifikacje). Drugie dziecko, które ma orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej z afazją, ma również zespół Downa – i również ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, ale nie wiem, czy może on prowadzić z tym dzieckiem rewalidację. Nauczyciel ma skończone studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną). W suplemencie dyplomu znajduje się zapis: „Absolwent posiada przygotowanie do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych i rehabilitacyjnych działających na rzecz dzieci młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzeniem umysłowym)”. Czy może on zatem, czy nie może, prowadzić rewalidację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o aktualne dokumenty i materiały do konkursu dyrektora szkoły oraz oceny pracy dyrektora. Materiały ze strony są z 2021 r.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy należy sporządzić protokół powypadkowy ucznia? Jak sama nazwa protokołu wskazuje protokół powinien być sporządzany w momencie, kiedy zakwalifikujemy dane zdarzenie jako wypadek. Definicja wypadku w przypadku ucznia jest niezwykle "Nieprecyzyjna": wypadek to zdarzenie, które: ma charakter nagły, spowodowane jest przyczyną zewnętrzną, nastąpiło w związku z pracą, spowodowało uraz lub śmierć.. Co należy w takim razie uznać za uraz? Czy drobna rana/ skaleczenie/ otarcie /siniak w szkole to uraz i należy to kwalifikować jako wypadek i sporządzać protokół powypadkowy? Jakie warunki musi spełnić zdarzenie/incydent w szkole, by uznać je za wypadek ucznia? Czy dziecko, które po zajęciach szkolnych zamiast pójść do domu, a poszło na boisko szkolne pograć w piłkę i złamało nogę, uległo w szkole wypadkowi i należy powołać komisję? W mojej placówce dochodzi czasem do - moim zdaniem - absurdalnych sytuacji. Sporządzamy protokoły do "wszystkiego", bo takie jest zalecenie organu nadzorującego placówkę. Czasami są to trzy komisje powypadkowe dziennie. Może zbyt pochopnie lub niepotrzebnie powołuję zespół powypadkowy? Np. uczeń biegnąc korytarzem upada, nie ma żadnej oczywistej przeszkody, nie ma widocznego urazu, udzielana jest mu pomoc w gabinecie (zimny okład), nie ma zdaniem pielęgniarki potrzeby dalszych działań, rodzice powiadomieni, miejsce zdarzenia w porządku, brak przyczyny zewnętrznej, uczeń czuje się dobrze, chodzi do szkoły ... . Czy to jest wypadek? Bo zdaniem wizytatorów - tak i należy sporządzić protokół powypadkowy. Proszę o wyjaśnienie tematu: 1. Kiedy protokół powypadkowy? 2. Kiedy kwalifikujemy zdarzenie jako wypadek ucznia w szkole? 3. Kiedy powiadamy Radę Rodziców i Organ prowadzący tj. czy bezpośrednio po zdarzeniu, czy po uznaniu zdarzenia za wypadek?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do którego września wprowadza się zmiany w programach profilaktyki i wychowawczym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowy ARKUSZ KONTROLI w zakresie prawidłowości organizacji i funkcjonowania biblioteki szkolnej
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe