Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi w przedszkolu (ukończył stosowne studia podyplomowe lub magisterskie) może prowadzić zajęcia z rytmiki i gimnastyki (wynikające z podstawy programowej) bez posiadania dodatkowych kursów czy specjalistycznych szkoleń?
Z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356 ze zm. nie wynika, że zajęcia z rytmiki lub gimnastyki musi prowadzić nauczyciel z innymi kwalifikacjami niż nauczyciel wychowania przedszkolnego. W związku z tym nauczyciel ten posiada wystarczające kwalifikacje do prowadzenia ww. zajęć w ramach podstawy programowej, bez wymogu odbycia dodatkowych kursów czy szkoleń.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września w przedszkolu będę miała w jednej grupie 2 dzieci z orzeczeniem: 10 N i 05-R (niepełnosprawność ruchowa z afazją, drugie dziecko z niepełnosprawnością ruchową), proszę o wiadomość czy oprócz n. rewalidacji powinnam zatrudnić n. wspomagającego oraz czy n. po pedagogice specjalnej (edukacja niepełnosprawnych intelektualnie z terapią indywidualną), ale nie mający ukończonych studiów na kierunku wychowania przedszkolnego może prowadzić rewalidację? W jakim wymiarze powinien być zatrudniony n. rewalidacji dla tej 2 dzieci (czy musi być przez wszystkie godziny pobytu dzieci we przedszkolu) i ile godzin powinien dyrektor przeznaczyć na rewalidację dziecka w przedszkolu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszzę o bliższe wyjasnienie zapisu regulaminu Rady Pedagogicznej "Dopuszcza się możliwość protokołowania elektronicznego".Jak to może wyglądać w praktyce by nie być w sprzeczności z przepisami.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę uaktualnić dokumenty konkurs na dyrektora
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam bym doprecyzować poprzednie pytanie odnośnie utworzenia zespołu szkolno-przedszkolnego .
Kto podejmuje wszystkie uchwały jeżeli organem prowadzącym szkołę i oddział przedszkolny obecnie jest stowarzyszenie a nie jst.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe