Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel który posiada studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? Jakie uprawnienia posiada?
To zależy od podstawy prawnej organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych:
- Jeśli są to zajęcia organizowane dla ucznia jako forma udzielanej mu w szkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej – to wspomniany nauczyciel NIE może ich prowadzić, bowiem nie ma do tego wymaganych kwalifikacji, którymi są studia z zakresu terapii pedagogicznej.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1575)
- Jeśli są to zajęcia organizowane dla ucznia niepełnosprawnego jako forma rewalidacji – to TAK, ale zgodnie z ukończoną przez tego nauczyciela specjalnością z zakresu pedagogiki specjalnej: oligofrenopedagog może prowadzić takie zajęcia tylko z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie, tyflopedagog – z uczniem słabowidzącym lub niewidomym, surdopedagog – z uczniem słabosłyszącym lub głuchym.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1575)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry. Czy dyrektor szkoły dla młodzieży kształcącej w technikum i branżowej szkole I stopnia może powierzyć funkcję kierownika warsztatów nauczycielowi kontraktowemu uczącemu w niepełnym wymiarze godzin BHP. Dziękuję.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły powinien uzyskać od organu prowadzącego zakres kompetencji dotyczący podejmowania decyzji w sprawie remontów i inwestycji w szkole? W jakim zakresie i do jakich kwot?
- Kierownik świetlicy - pensum i wymiar czasu pracy. Czy kierownik świetlicy, który ma z racji funkcji obniżone pensum do 10 godzin powinien pracować 10 czy 40 godzin tygodniowo?
- Nauczyciel 28 czerwca obronił tytuł magistra. Od kiedy należy mu się wyższe wynagrodzenie i jakie dokumenty powinien dostarczyć? Wystarczy zaświadczenie z uczelni, czy musi być dyplom?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze (powyżej 9/18) złożył w dniu 01.09.2014r. wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Staż powinien trwać do 31.05.2017r. jednakże od 03.11.2014r. do 08.05.2015r. przebywała na nieprzerwanym zwolnieniu lekarskim (186 dni w związku z ciążą), a od 09.05.2015r. do 06.05.2016r. trwa jej urlop macierzyński i rodzicielski. W związku z powyższym czy nauczycielka będzie musiała ponownie rozpocząć staż? Czy urlop uzupełniający za rok szkolny 2014/2015 może wykorzystać w "ratach" z przerwą na urlop bieżący w r.szk. 2015/2016 - tj. od 07.05.2016-30.06.2016-55dni (a może do dnia 24.06 na który przypada zakończenie zajęć edukacyjnych-ale po tym dniu jest jeszcze rada pedagogiczna 27.06),oraz 01.09.2016r. (1 dzień pozostały z puli urlopu za r.szk. 2014/15) Czy 14 dni za ferie zimowe r.szk. 2015/16 należy oddać jeżeli w sumie latem nauczyciel będzie miał 8 tygodni wolnego? Wiem, że nauczycielka rozważa pójście na urlop wychowawczy, czy należy więc w pierwszej kolejności udzielić urlop uzupełniający a potem urlopu wychowawczego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe